کد خبر: ۶۶۸۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

نتانیاهو: در آینده نزدیک توافق های صلح بیشتری امضا می کنیم/ با تاخیر موعد تصویب بودجه موافقم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه اعلام کرد که کشورهای دیگری در منطقه هم پا جای پای امارات خواهندگذاشت و توافق های سازش جدیدی به زودی با اسرائیل امضا خواهد شد.
نتانیاهو: در آینده نزدیک توافق های صلح بیشتری امضا می کنیم/ با تاخیر موعد تصویب بودجه موافقم
آفتاب‌‌نیوز :

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر اشغالی قدس فاش کرد: کشورهای دیگری هم در منطقه هستند که در آینده نزدیک با ما توافق صلح امضا میکنند.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی که توسط شبکه عبری "کان " پوشش داده شد گفت: کشورهای دیگری هم در آینده نه چندان دور پا جای پای امارات گذاشته و توافق های صلح با اسرائیل امضا خواهند کرد.

وی به نام این کشورها اشاره ای نکرد.

در بخش دیگری از این اظهارات نتانیاهو به تصویری که اخیرا در حمایت از عادی سازی روابط میان تل آویو و ابوظبی در پایگاه های اجتماعی منتشر شد، اشاره کرد و گفت: از دیدن تصویر دختر بچه ای در قلب امارات که پیراهنی با تصویر پرچم های اسرائیل و امارات به تن دارد، متاثر شدم . ما از "موضع قدرت" صلح برقرار کردیم؛ قدرت اقتصادی و نظامی و این صلح به نفع همه شهروندان است.

نخست وزیر اسرائیل اشاره کرد که ابوظبی درصدد اجرای برخی پروژه ها در اراضی اشغالی است.

در خصوص سفر امروز دوشنبه مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی هم گفت که وی با پامپئو در شهر قدس درباره توسعه دامنه صلح اسرائیل و کشورهای عربی گفتگو خواهد کرد.

۱۳ اوت جاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد امارات و رژیم صهیونیستی به توافقی "تاریخی" برای عادی سازی روابط با یکدیگر دست یافتند.

نتانیاهو همچنین در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد با پیشنهاد به تاخیر افتادن مهلت توافق بر سر بودجه تا ۱۰۰ روز دیگر جهت ممانعت از برگزاری انتخاباتی جدید موافق است.

وی گفت که این مساله برای ادامه مبارزه با کرونا ضروری است.

نخست وزیر اسرائیل گفت: ما در روزهایی "تاریخی " قرار داریم و توافق صلح با امارات عصر جدیدی از صلح را در خاورمیانه آغاز میکند.

این اظهارات نتانیاهو پیش از پایان مهلت نهایی حل اختلافات بر سذر بودجه که امشب به پایان می رسید مطرح شد. در صورت عدم توافق دولت ائتلافی اسرائیل منحل و چهارمین انتخابات ظرف ۱۸ ماه برگزار میشد.

طبق قوانین رژیم صهیونیستی باید بودجه ظرف ۱۰۰ روز از ادای سوگند کابینه تصویب شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین