کد خبر: ۶۶۸۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵

نوبخت: ۶ پروژه کلیدی قزوین تا پایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۶ پروژه کلیدی قزوین تا پایان سال ۹۹ و ۲ طرح دیگر استان تا آخر دوره خدمت دولت تدبیر و امید به اتمام می‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین، افزود: مصوبات امروز این شورا در دو سرفصل صورت می‌گیرد که یک سرفصل به طرح‌های عمرانی که تا پایان امسال و دو مورد تا پایان دوره خدمت دولت یازدهم به اتمام می‌رسند مربوط می‌شود و اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر ۶۹۵ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: اعتبار احداث ۶۲ کیلومتر از راه اصلی قزوین به الموت و ۶۸ کیلومتر خط دوم راه آهن قزوین- زنجان از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد با این فرض که اتمام این طرح تا پایان سال به انجام برسد.

نوبخت: ۶ پروژه کلیدی قزوین تا پایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد

نوبخت افزود: اعتبار لازم برای تکمیل ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب استان و همچنین اعتبار دو سد نهب و چنگوره در تاکستان و آوج تخصیص می‌یابد تا در اسفند ۹۸ به پایان برسند.

این مسوول گفت: سازمان برنامه و بودجه، تخصیص اعتبار آب رسانی از سد طالقان به آبیک را تقبل می‌کند و انتظار داریم استاندار نظارت کافی را بر این کار داشته باشد.

نوبخت با اشاره به ۲ طرح دیگر که تا پایان کار دولت به اتمام می‌رسد، افزود: سد بالاخانلو در بویین زهرا از همین دست پروژه‌ها است که مجریان طرح متعهد شده‌اند تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ به اتمام برسانند بنابراین با این شرایط حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان برای آبگیری آن تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: اعتبار لازم برای تامین آب شرب پنج شهر استان و احداث تصفیه خانه شال و آبگرم با فرض بر اینکه هردو در خردادماه به اتمام برسند تامین می‌شود که در مجموع اعتبارات ۶۹۵ میلیارد تومانی تخصیص یافته، دیده شده است.

نوبخت خاطر نشان ساخت: طرح بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی استان طی یک سال و دوسال آینده به بهره برداری نمی‌رسد اما این آمادگی را سازمان برنامه و بودجه دارد که با قرارگاه خاتم الانبیا قرارداد و تفاهم نامه ای را برای تسریع در احداث آن منعقد کند.

وی اضافه کرد: موضوع استملاک اراضی و آزادسازی اطراف دولتخانه صفوی با ۱۰ میلیارد تومان جزو مصوبات این سفر خواهد بود تا بتوانیم برای احیای سریعتر این اثر تاریخی اقدام کرده باشیم.

نوبخت اشاره کرد: ۴۵ طرح و پروژه ویژه برای جهش تولید در صنعت، کشاورزی و دانش بنیان‌ها نیز جزو مصوبات این شورا است که اعتباری بالغ بر هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان از منابع دولتی و غیردولتی برای آنها پیش بینی کرده ایم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: با این اعتبار سرمایه گذاری که بخشی از آن به صورت ارزی خواهد بود انتظار داریم ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده‌ای تولید داشته باشد و حداقل پنج هزار و ۱۳۵ فرصت شغلی جدید را به اشتغال استان اضافه کند.

وی اضافه کرد:کشور از نظر اقتصادی شرایط سختی را در سومین سال تحریم پیش رو دارد و وظیفه ما است که منابع را با اولویت تخصیص دهیم.

نوبخت در خصوص بازبینی در شاخص‌های بودجه استان قزوین که از سوی نمانیدگان استان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، افزود: پیشنهاد کرده ایم که یک جلسه با حضور نمایندگان و همکاران سازمان به زودی تشکیل شود تا با بررسی صورت گرفته در صورت صحت این موضوع برای اصلاح شاخص‌ها اقدام کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین