کد خبر: ۶۶۸۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۲

چند توصیه برای کنترل فشار خون

فشار خون بالا خطر بیماری‌های قلبی-عروقی، سکته مغزی و مشکلات کلیوی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و از این رو مراقبت و توجه به آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
آفتاب‌‌نیوز :

فشار خون بالا به طور معمول علائمی ندارد و بدون آنکه خودتان متوجه باشید ممکن است فشار خون بالا برای شما تشخیص داده شود. صرف‌نظر از آن، فشار خون بالا می‌تواند منجر به آسیب‌های کلیوی، سکته مغزی یا حمله قلبی شود.

بنابراین مهم است که فشار خون خود را به طور مرتب بررسی کنید و در این ارتباط با پزشک معالج یا پرستار خود مشورت نمایید.

چند توصیه برای کنترل فشار خون

در ادامه چند نکته برای کنترل فشار خون به نقل از "پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد قلب انگلیس" آورده شده است:

۱. فعالیت بدنی منظم

سعی کنید هر روز فعالیت‌هایی با شدت متوسط انجام دهید و حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته و در بازه‌های زمانی ۱۰ دقیقه‌ای یا بیشتر را به این کار اختصاص دهید.

۲. تناسب اندام و وزن متعادل

برای برخی از افراد، کاهش وزن تنها کاری است که باید انجام دهند تا فشار خونشان به حد نرمال برسد. به همین منظور از رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید و ورزش را فراموش نکنید.

۳. رژیم غذایی سالم و متعادل

پیروی از رژیم غذایی سالم و متعادل حاوی سبزیجات و میوه‌های فراوان و پرهیز از خوردن هله هوله و غذاهای شور و چرب برای پیشگیری از فشار خون بالا از اهمیت بالایی برخوردار است.

۴. اجتناب از مصرف زیاد نمک

از استفاده زیاد از نمک هنگام پخت غذا خودداری کنید و هنگام صرف غذا نیز به هیچ وجه به غذای خود نمک اضافه نکنید. هم‌چنین از خوردن غذاهای فرآوری شده حاوی نمکِ زیاد اجتناب‌ کنید.

۵. پرهیز از مصرف الکل

مصرف الکل می‌تواند خطرات فشار خون را افزایش دهد. بنابراین به طور جدی از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.

۶. مصرف منظم داروهای تجویزی

برای کنترل فشار خون بیشتر افراد مبتلا به این عارضه نیاز به بیش از یک نوع دارو دارند. داروهای خود را به طور منظم مصرف کنید. بدون مشورت با پزشک معالجتان به هیچ وجه مصرف داروهای خود را متوقف نکنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین