کد خبر: ۶۶۸۳۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

میثاقی و نظرسنجی‌های «خنده‌دار» صداوسیما

در نگاه میثاقی نظرات مردم در فضای مجازی مثل اینستاگرام و توییتر واقعی‌تر از نظرسنجی صداوسیمایی است که او کارمند آنجا است.
میثاقی و نظرسنجی‌های «خنده‌دار» صداوسیما
آفتاب‌‌نیوز :

«در یک نظرسنجی که صداوسیما منتشر کرده، مردم به ۱۰ برنامۀ پرببیندۀ تلویزیون رأی داده‌اند. فهرست ۱۰ برنامه برتر هم به این ترتیب است: عصر جدید، دورهمی، تکرار خندوانه، کودک‌شو، مستند حیات وحش، به خانه برمی‌گردیم، سمت خدا، بچه‌محل، دستپخت و طبیب.

همان طور که می‌بینید خبری از برنامه «فوتبال برتر» - جایگزین ۹۰ عادل فردوسی‌پور - نیست. محمدحسین میثاقی، مجری جویای نام این برنامه گفت‌وگویی را با روزنامه جام جم که منتسب به صداوسیماست، انجام داده و در آن گفته است: «به نظر من آماری که از بیننده فوتبال برتر بود، خنده‌دار است. کسی که این آمار را می‌بیند می‌تواند قهقهه بزند. این زوم فقط روی فوتبال‌ برتر است. تنها آماری که از آمار AFC خنده‌دارتر است، همینی است که درباره فوتبال برتر پخش می‌شود. مثلا کنفدراسیون نظرسنجی می‌گذارد و هافبک چپ ۲۰ سال قبل و بازیکنی از نپال، ویتنام یا بنگلادش بهترین می‌شود. طرف رای‌اش از سون بالاتر می‌رود. مگر نبود بازیکن هندوستان که از ناکاتا بالا زد؟ آمار فوتبال ‌برتر هم مثل آن نظرسنجی خنده‌دار است. ببخشید اعداد که دروغ نمی‌گویند. فیدبک برنامه در شبکه‌های اجتماعی مشخص است.»

جالب است مجری تلویزیون در مورد نظرسنجی صداوسیما این گونه حرف می‌زند و آن را خنده‌دار می‌داند و اگر رویش می‌شد از لفظ مسخره هم استفاده می‌کرد. واقعا وقتی کسی که صداوسیما این همه به او آنتن می‌دهد و سعی می‌کند تا به زور از میثاقی، فردوسی‌پوری جدید بسازد، نظرسنجی‌های صداوسیما را خنده‌دار می‌داند ما چه باید بگوییم؟ وقتی تلویزیون از درصد بینندگان و میزان رضایت‌شان از برنامه‌های ساخته شده حرف می‌زند، حق نداریم بخندیم و قهقهه بزنیم؟

مدیران صداوسیما هنوز متوجه نشده‌اند که بخشی از مردم مجبور هستند تلویزیون را ببیند چون گزینه‌ دیگری ندارند و البته امکان رایگانی برای پرکردن ساعات بیکاری و سرگرمی هم هست. مغازه‌داری که در تمام روز در حال تماشای آی‌فیلم یا شبکه ورزش است، راه دیگری ندارد یا زنی که خانه‌دار است، قطعا ساعتی از روز خود را پای برنامه صداوسیما می‌گذارد.

اگر در این کشور شبکه خصوصی راه افتاده بود و آنها هم می‌توانستند در کنار تلویزیون کار کنند، آن وقت می‌شد با یک نظرسنجی بی‌طرف میزان محبوبیت صداوسیما را در بین مردم سنجید. البته که صداوسیما یک شبکه خانگی را تحمل نمی‌کند و دوست دارد با لطایف‌الحیل آن را به زیر مجموعۀ خود تبدیل کند؛ چه رسد به شبکه خصوصی!

جالب‌تر این است که میثاقی برای اثبات پربیننده‌بودن برنامه‌اش به بازخوردها در فضای مجازی استناد می‌کند. یعنی برای او نظرات مردم در فضای مجازی مثل اینستاگرام و توییتر واقعی‌تر از نظرسنجی صداوسیمایی است که او کارمند آنجاست. البته پخش شدن قسمت‌های جنجالی یک برنامه در فضای مجازی امر غریبی نیست. خیلی از برنامه‌های جنجالی تلویزیون بعد از این که در شبکه‌های اجتماعی دست‌بهدست شد، مورد توجه مردم قرار گرفت؛ وگرنه کسی در مورد آن حرف نمی‌زد.

میثاقی باید بداند محبوبیت یعنی این که مردم دوشنبه‌ها را به ۹۰ بشناسند و زندگی‌شان را برای دیدن برنامه فردوسی‌پور تنظیم کنند نه این که تعداد بازنشرهای مصاحبه‌ای که بازیکن فوتبال در مورد رابطۀ ۷ ساله‌اش با یک دختر و بعد ازدواج حرف زده، شاخص محبوبیت باشد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
2
1
چرا فوتبال 120 اصلا تو نظر سنجی بین ده تا هم نیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
0
میثاقی هر کاری کند به گرد پای فردوسی پور هم نمیرسه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین