کد خبر: ۶۶۸۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

پافشاری پمپئو بر ادعای آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش ادعاهایی را درباره بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران مطرح کرد.
پافشاری پمپئو بر ادعای آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش با اشاره به بخشی از سخنرانی اش در شورای امنیت و پیش از اقدام برای فعال کردن مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران، نوشت: ''تحریم های سازمان ملل که قصد داریم دوباره علیه ایران اعمال کنیم، علاوه بر تداوم تحریم تسلیحاتی موجب پاسخگو کردن(ایران) برای دیگر اشکال عملکرد بدخواهانه اش می شوند که بانیان توافق هسته ای به گونه ای نامعقول آن را کم اهمیت جلوه دادند.''

دولت آمریکا که پیش نویس قطعنامه پیشنهادی اش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در پی عدم برخورداری از حمایت حداکثری در شورای امنیت سازمان ملل رد شد، اکنون به دنبال اعمال دوباره تحریم های سازمان ملل علیه ایران است.

آمریکا علیرغم خروج از توافق هسته ای با مطرح کردن این ادعا که قطعنامه ۲۲۳۱ هنوز این کشور را عضوی از توافق هسته ای معرفی می کند، خود را برای استفاده از مکانیسم بازگردانی تحریم ها که تنها برای اعضای توافق هسته ای محفوظ است بر حق می داند.

این در صورتی است که قطعنامه ۲۲۳۱ در واقع سند قانونی توافق هسته ای می باشد و سند جداگانه ای مطرح نیست. دولت آمریکا در ماه مه ۲۰۱۸ اعلام کرد به مشارکت در توافق هسته ای پایان داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین