کد خبر: ۶۶۸۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
محققان دریافتند؛

افزایش ۳۰ درصدی طول عمر با ۷ دقیقه پیاده روی سریع روزانه

محققان انگلیسی می‌گویند تبدیل ۱۲ دقیقه پیاده‌روی آهسته به ۷ دقیقه پیاده‌روی سریع می‌تواند احتمال مرگ زودرس را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.
افزایش ۳۰ درصدی طول عمر با ۷ دقیقه پیاده روی سریع روزانه
آفتاب‌‌نیوز :

کارشناسان دانشگاه کمبریج داده‌های ردیاب تناسب اندام را بررسی و نشان دادند که در مورد طول عمر، مدت ورزش مهم نیست بلکه شدت آن است که اهمیت دارد. محققان گفتند که این یافته‌ها می‌توانند در استفاده از پوشیدنی‌های ردیاب تناسب اندام به‌منظور بهبود سلامت افراد کمک کنند.

کارشناسان تجزیه و تحلیل ردیاب تناسب اندام و داده های سلامتی ۹۶ هزار و ۴۷۶ بزرگسال انگلیسی را از طریق مطالعه Biobank جمع آوری کردند و در نهایت دریافتند که شدت ورزش می تواند مهمتر از مدت زمان آن باشد.

به گزارش دیلی میل، این پروژه‌ تحقیقاتی درازمدت قصد دارد عوامل ژنتیکی و محیطی موثر بر بیماری را نیز شناسایی کند. شرکت‌کنندگان به‌ طور متوسط به‌مدت ۳.۱ سال تحت نظر قرار گرفته شدند که در این مدت ۷۳۲ تن از شرکت‌کنندگان فوت کردند.

محققان در مقاله‌ خود نتیجه گرفتند که مصرف انرژی زیاد برای فعالیت با نرخ کمتر مرگ و میر ارتباط دارد. علاوه ‌بر آن، مصرف همان مقدار انرژی از طریق فعالیت سنگین‌ تر نسبت به فعالیت‌های سبک ‌تر دارای فوایدی زیادتری است.

محققان دریافتند که علت مرگ هر چه که باشد، سطوح بالای فعالیت فیزیکی با احتمال کمتر مرگ مرتبط است. در واقع نتایج نشان داد که اضافه کردن دو دقیقه پیاده‌روی سریع به یک پیاده‌روی ۳۵ دقیقه‌ای می‌تواند احتمال مرگ زودرس را تا ۲۱ درصد پایین بیاورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین