کد خبر: ۶۶۸۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰

اعلام جرم علیه ۴ شهروند آمریکایی به اتهام تلاش برای فروش نفت خام ایران

دادستان‌های ایالت پنسیلوانیا امروز -پنجشنبه- اعلام کردند که چهار شهروند این کشور به توطئه، نقض قانون اقتصادی اضطراری (IEEPA) و پول‌شویی به دلیل تلاش برای فروش نفت تحریم شده ایران متهم هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس گزارش وزارت دادگستری آمریکا، دادستان‌های ایالت پنسیلوانیا امروز -پنجشنبه- اعلام کردند که چهار شهروند این کشور به توطئه، نقض قانون اقتصادی اضطراری (IEEPA) و پول‌شویی به دلیل تلاش برای فروش نفت تحریم شده ایران متهم هستند.

به گزارش اسپوتنیک، براساس این بیانیه، این چهار شهروند آمریکایی «نیکلاس هوان» ۳۴ ساله از نیویورک، «ژنیو وانگ» ۳۹ ساله از دالاس، «رابرت توایتز» ۳۰ ساله از دالاس و «دانیل ری» ۳۹ ساله از مک‌کینی هستند.

اعلام جرم علیه ۴ شهروند آمریکایی به اتهام تلاش برای فروش نفت خام ایران

«جان دیمرس» دستیار دادستان پنسیلوانیا گفت: «متهمان این پرونده برای کسب منفعت قصد فروش نفت ایران به یک پالایشگاه چینی را داشته‌اند. ما همچنان به استفاده از تمام ابزارهای خود برای شناسایی و جلوگیری از مشارکت اشخاص مانند این افراد در اقدام‌هایی که می‌تواند به امنیت ملی آسیب برساند، استفاده خواهیم کرد».

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای به رغم مخالفت دیگر اعضای خارج شد و بعد از آن در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه تهران، تحریم‌هایی را علیه فروش نفت ایران آغاز کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین