کد خبر: ۶۶۸۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
دماوند همچنان شلوغ است!

فوت یک کوهنورد با وجود ممنوعیت صعود

رئیس امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی از فوت یک کوهنورد مشهدی در دماوند با وجود ممنوعیت‌های ایجاد شده خبر داد و گفت که دماوند همچنان شلوغ است.
آفتاب‌‌نیوز :

حمید مساعدیان، رئیس امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی در باره حادثه پیش آمده که منجر به فوت یک کوهنورد در جبهه شمالی دماوند به رغم اعلام محدودیت ها برای صعود به قلل مرتفع شده بود، گفت: بسیاری از کوهنوردان باتوجه به تعطیلات پیش رو سعی دارند از جبهه شمالی دماوند بدون توجه به ممنوعیت و محدودیت ها اقدام به صعود کنند. همچین این کوهنوردان برای صعود مسیر شمالی دماوند را انتخاب کرده اند. باید ذکر کرد که مسیر شمالی از مسیر های دیگر صعود کمی سخت تر است. دیشب (پنج شنبه) حدود ساعت ۱۲ در مسیر شمالی قله دماوند یک تیم از کوهنوردان استان خراسان رضوی در حین صعود دچار حادثه شدند. بنابرگزارش های اولیه یکی از اعضای این تیم در حین صعود دچار اصابت سنگ بزرگی قرار می گیرد. در اثر این حادثه کوهنورد مصدوم دچار شکستگی های مکرر و مولتیپل تروما می شود که یکی از موارد خطرناک آن شکستگی استخوان ران است.

او ادامه داد: بعد از این حادثه بلافاصله به ما تماس گرفته می شود و سریعا یک تیم امداد و نجات با تجهیزات کامل در نیمه های شب به سمت محل حادثه اعزام کردیم. همچنین با توجه به حضور کوهنوردان مختلف در مسیر، به همراهان وی سفارش به انتقال مصدوم به ارتفاعات پایین تر می شود و همچنین با توجه به تاریکی هوا امکان اعزام هلی کوپتر وجود نداشته و حدود ۶ بامداد امروز (لحظه مخابره خبر) تیم امداد به محل حادثه می رسد.

فوت یک کوهنورد با وجود ممنوعیت صعود

مساعدیان ادامه داد: کوهنورد مشهدی حادثه دیده در مسیر شمالی قله دماوند پس از رسیدن تیم امداد و نجات هلال احمر و انجام عملیات احیای قلبی ریوی که به مدت۳۵ دقیقه تا یک ساعت طول کشید، متاسفانه پاسخی نداده و این حادثه منجر به فوت وی شده است. این کوهنورد ۳۰ ساله به نام "احسان صبوریان" نیمه شب گذشته دچار حادثه سقوط و شکستگی استخوان فمور شده و اقدامات انجام شده جهت امدادرسانی به وی متاسفانه موفقیت آمیز نبود.

مساعدیان در پاسخ به اینکه آیا خبر دارید که با وجود ممنوعیت صعود به قلل مرتفع، چند کوهنورد در دماوند حضور دارند؟ گفت: تعداد دقیق کوهنوردان هنوز اطلاع رسانی نشده است اما در جبهه شمالی، جبهه شمال شرق و چه جبهه غربی دماوند همچنان شلوغ است!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین