کد خبر: ۶۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۳

کنسرت ضد فقر بدون کوکاکولا برگزار شد!

آفتاب‌‌نیوز :  این عده همچنین از مردم جهان دعوت کرده اند تا محصولات کارخانه نوشابه سازی امریکایی کوکاکولا را تحریم کنند.
خوان کارلوس گالویس، نماینده اتحادیه کارگری کلمبیا می گوید:« ما از مردم دنیا می خواهیم که تمام محصولات کوکاکولا را تحریم کنند تا کوکاکولا رفتار خود را با کارگران، و به طور کلی با کل جهان عوض کند.»
او حتی معتقد است که کوکاکولا مسوول مرگ 8 فعال اتحادیه تجاری کلمبیاست. خود وی نیز در ماه اوت سال 2003 ( مرداد 1382) مورد یک سوء قصد رانندگی قرار گرفت.
وی معتقد است که « این سیاست امپریالیسم است و شرکتهای چند ملیتی مسوول فقر در جهان هستند.»
نشست سران 8 کشور صنعتی جهان همواره با تظاهرات اعتراضی همراه بوده است و به نظر نمی رسد نشست آتی گروه8 که روز چهارشنبه در اسکاتلند کار خود را آغاز می کند نیز از این قاعده مستثناء باشد.
روز شنبه گذشته مردم تظاهرات آرامی در اسکاتلند بر پا کردند که طی آن شعار « به فقر خاتمه دهیم» را مطرح کردند. این شعار با اظهارات تونی بلر، نخست وزیر انگلستان مبنی بر در دستور کار قرار دادن موضوع افریقا در نشست گروه 8 نیز هماهنگی داشت.
روزنامه های اسکاتلند نیز از این تظاهرات تمجید کردند. این روزنامه ها همچنین از کنسرت موسیقی که روز شنبه همزمان در چند نقطه از جهان برگزار شد به عنوان« بهترین و موثر ترین شکل اعتراض دسته جمعی» نام بردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین