کد خبر: ۶۶۸۹۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

نکاتی برای جلوگیری از حادثه در شام غریبان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نکات ایمنی را در خصوص روشن کردن شمع در شب شام غریبان ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: تاکید ما بر این است که شهروندان باید پروتکل های ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت و درمان را به خوبی رعایت کنند و بر اساس دستورات این ستاد عمل کنند.

وی به چند نکته برای روشن کردن و نگهداری از شمع های روشن به منظور جلوگیری از وقوع آتش سوزی اشاره کرد و گفت: با اینکه سال جاری باید طبق دستورات ستاد مقابله با کرونا از تجمع دوری کرد اما ممکن است برخی از شهروندان در شام غریبان به صورت فردی با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به روشن کردن شمع کنند، بر همین اساس نیاز است که بار دیگر نکته های ایمنی در این زمینه مرور شود.

ملکی ادامه داد: شمع یکی از مواردی است که موجب رخ دادن حریق می شود. چه بسا که برخی شمع ها را نیمه کاره رها می کنند یا به صورت روشن در سطل های زباله می اندازند که این موارد باعث وقوع حریق می شود. همچنین در بعضی از سقا خانه ها یا ایستگاه های صلواتی شمع روشن می کنند و از آن جایی که در این محل پارچه هایی وجود دارد احتمال وقوع حریق نیز هست.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: در برخی موارد نیز کودکانی که این شمع ها را در دست دارند ممکن است به خودشان آسیب بزنند.

وی گفت: پیشنهاد می کنیم که دستورات ستاد مقابله با کرونا جدی گرفته شود و اگر هم شهروندان قصد دارند که در هیات ها حضور پیدا کنند حتما محیط باز باشد و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به دستورات ستاد مقابله با کرونا و اینکه برخی از شهروندان ممکن است نسبت به روشن کردن شمع در خانه های خود اقدام کنند گفت: معمولا در این اقدام در خانه انجام نمی شود اما اگر کسی قصد داشت در خانه خود شمع روشن کند، باید بسیار مراقبت کند. یکی از دلایل اصلی آتش سوزی ها در کشور های اروپایی افتادن شمع است چرا که بسیار انجام می شود.

وی ادامه داد: به خصوص در این موارد باید به رفتار کودکان نظارت کرد که با بی احتیاطی منجر به وقوع حادثه نشوند، پس از آن نیز باید دقت کرد که شهروندان بیش از یک شمع روشن نکنند، همچنین اگر چراغ ها را خاموش کنند احتمال برخوردشان با میز یا محلی که این شمع را روی آن قرار دادند افزایش می یابد. شهروندان حتما از خاموش شدن شمع اطمینان یابند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین