کد خبر: ۶۶۸۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

امسال چند مورد ولادت و فوت ثبت شد؟

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از ابتدای فروردین تا ۲۰ مرداد سال جاری، ۴۴۱ هزار و ۶۷۰ ولادت و ۱۸۵ هزار و ۶۵۹ فوتی در کشور ثبت شده است.
امسال چند مورد ولادت و فوت ثبت شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

سیف الله ابوترابی روز یکشنبه افزود: از ۴۴۱ هزار و ۶۷۰ ولادت ثبت شده در کشور، ۲۲۸ هزار و ۳۶۸ نفر پسر و ۲۱۳ هزارو ۳۰۲ دختر بودند و نسب جنسیتی ثبت شده در این مدت ۱۰۷ پسر به ازای هر ۱۰۰ دختر بوده است.

وی ادامه داد: میانگین سن مادران این نوزادن متولد شده در این مدت نیز ۲۹ سال و میانیگن سن پدران نیز ۳۴ سال است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: از ۱۸۵ هزار و ۶۵۹ نفر فوتی ثبت شده نیز ۱۰۵ هزار و ۶۹ نفر مرد و ۷۹ هزار و ۹۵۰ نفر زن بودند و نسبت جنسیتی بر حسب موارد فوت شده در این مدت نیز ۱۳۱ مرد به ازای هر ۱۰۰ زن بوده است.

وی اعلام کرد: میانگین سن متوفیان مرد نیز ۶۵ سال و برای زنان ۷۰ سال بوده است.

مهلت قانونی ثبت ولادت ۱۵ و ثبت فوت ۱۰ روز است

ابوترابی افزود: مهلت قانونی ثبت فوت در ثبت احول ۱۰ روز است و وفات هر فرد اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود و مهلت قانونی ثبت تولد نوزادان در سازمان ثبت احوال ۱۵ روز از زمان تولد است و خانواده‌ها باید در این مهلت اقدام کنند.

وی گفت: اکنون بیش از ۹۹ درصد از ولادت ها در کشور در مهلت قانونی (۱۵ روز) ثبت می شوند و هموطنان باید دقت داشته باشند که ولادت را در مهلت قانونی ثبت کنند. اگر واقعه ولادت در مهلت قانونی ۱۵ روز ثبت نشود، برای ثبت خارج از این مهلت، افراد هزینه بیشتری را متحمل می شوند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: برابر ماده ۲۲ قانون ثبت احوال کشور، وفات هر فرد اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود و همچنین وفات ایرانیان در خارج از کشور به ماموران کنسولی محل اقامت یا به یکی از ادارات سازمان ثبت احوال کشور اعلام می شود.

وی در مورد اینکه چه افرادی می توانند برای اعلام وفات و اخذ گواهی فوت اقدام کنند، گفت: نزدیکترین خویشاوند متوفی یا هر شخصی که در موقع وفات حاضر بوده با ارائه مدرک شناسائی، مأموران انتظامی متصدی یا صاحب مکانی که وفات در آن رخ داده است، متصدیان گورستان ها، مقامات قضایی و نظامی و گروه های امدادی، می توانند برای اعلام وفات واخذ گواهی فوت اقدام کنند.

ابوترابی گفت :بر اساس ماده ۱۲ قانون ثبت احوال کشور در خصوص ثبت ولادت، ولادت هر طفل در ایران اعم از اینکه پدر و مادر طفل ایرانی یا خارجی باشند، باید به نماینده یا مأمور ثبت احوال اعلام شود و ولادت اطفال ایرانیان مقیم خارج از کشور هم به مأمور کنسولی ایران در محل اقامت و اگر نباشد به نزدیکترین مامور کنسولی و یا سازمان ثبت احوال کشور اعلام شود.

وی در مورد اینکه چه افرادی می توانند برای ثبت ولادت نوزاد و اخذ شناسنامه اقدام کنند، تصریح کرد: پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه، مادر در صورتی که ازدواج او قانونی به ثبت رسیده باشد، وصی یا قیم یا امین با ارائه مدارک ذیربط، متصدی یا نماینده موسسه ای که طفل به آنجا سپرده شده و صاحب واقعه(ولادت) که سن او ۱۸ سال تمام به بالا باشد، می توانند برای ثبت ولادت و گرفتن شناسنامه اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین