کد خبر: ۶۶۹۰۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷

آیا داماد ترامپ موفق به قانع کردن بن سلمان می شود؟

پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره قطر نوشت که آیا « جرد کوشنر» داماد « دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و مشاور ارشد او که قراراست ابوظبی فردا میزبان او در راس هیاتی از آمریکایی ها و اسرائیلی باشد، موفق خواهد شد « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را برای شرکت درمراسم عادی سازی روابط امارات و رژیم اشغالگر اسرائیل قانع کند؟
آیا داماد ترامپ موفق به قانع کردن بن سلمان می شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش الجزیره، کوشنر قرار است مرحله جدید سفرش به منطقه خاورمیانه را امروز یکشنبه با ورود به فلسطین اشغالی آغاز کند و فردا صبح به طور مستقیم از تل آویو و با عبور از فضای عربستان با پرواز شماره ۹۷۱ به ابوظبی برود.

گزارش رسانه های آمریکایی حاکی هستند که هدف اول کوشنر قانع کردن سران کشورهای عربی به شرکت در مراسمی است که کاخ سفید قرار است در ماه اکتبر آینده به مناسبت آنچه تکمیل روند عادی سازی روابط بین امارات با اسرائیل است، برگزار کند.

دولت امارات در آستانه استقبال از کوشنر چند روز بعداز اعلام توافق برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی ، پایان تحریم همکاری های تجاری امارات با اسرائیل را هم اعلام کرد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» نوشت که کوشنر تلاش می کند تا بن سلمان را برای شرکت درمراسم امضای توافق عادی سازی روابط امارات و رژیم اشغالگر اسرائیل در واشنگتن قانع کند.

این روزنامه افزود: کوشنر و دستیارانش فشارهایی را بر بن سلمان برای اینکه فردا نمایندگان ارشد سعودی را به ابوظبی وارد کرده اند تا به هیات اسرائیلی آمریکایی بپیوندند که قرار است جزئیات توافق عادی سازی را پیگیری و کامل کنند.

یدیعوت آحرونوت با این ادعا که« در داخل خاندان حاکم سعودی در باره عادی سازی روابط با اسرائیل اختلاف وجود دارد»، اضافه کرد: سلمان شاه سعودی مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل است اما ولیعهدش بی میل نیست اما تاکنون در این خصوص تصمیم نگرفته است.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: کوشنر به بن سلمان هشدار داده که اگر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود با ایران مذاکره خواهد کرد و در نتیجه جایگاه سعودی در واشنگتن تضعیف می شود.

در همین حال شبکه آمریکایی سی ان ان هم به نقل از دیپلمات ها و اعضای کنگره آورده است که داماد ترامپ درصدد وادارکردن سران کشورهای عرب از جمله مصر، اردن، بحرین و عمان به شرکت در مراسم امضای توافق عادی سازی روابط امارات و اسرائیل در واشنگتن است و این موضوع محور سفر او به منطقه است.

سی ان ان هدف از سیاست ترامپ در خاورمیانه تمرکز بر سازش بین اسرائیل و فلسطین نیست بلکه او درصدد ایجاد یک پیمان منطقه ای علیه ایران است و این هم یکی از ماموریت های داماد او است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین