کد خبر: ۶۶۹۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

جزئیات اصلاح هندسی میدان امام خمینی (ره)

شهردار منطقه12 گفت: طبق بررسی‌ها در موضوع اصلاح هندسی میدان امام خمینی، وضعیت ترافیک در محدوده میدان، مثبت ارزیابی شده و در این منطقه با اختلال جدی در حمل و نقل مواجه نیستیم.
جزئیات اصلاح هندسی میدان امام خمینی (ره)
آفتاب‌‌نیوز :

علی‌محمد سعادتی ضمن اعلام این خبر افزود: موضوع اصلاح هندسی و تغییر میدان امام خمینی با هدف پیوند بخشی از میدان در قسمت شمالی با خیابان لاله‌زار و فردوسی انجام می‌گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت حرکت به سمت انسان‌محور و پیاده‌مدارشدن شهر در رسیدن به توسعه پایدار و بازپس‌گیری شهر از خودروها با همین هدف گفت: درباره اصلاح هندسی میدان امام خمینی هم با این رویکرد پیش رفته و اصلاحات هندسی را انجام داده‌ایم که البته تغییر ماهیت کف‌سازی میدان هم محدودیت‌هایی برای عبور خودروها ایجاد کرده است. این در حالی است که ساختمان قدیمی شهرداری با عنوان ساختمان بلدیه مراحل ساخت را سپری می‌کند

سعادتی توضیح داد: در این میدان دو حجم ترافیک ورود و خروج به میدان از معابر مختلف و از سمت شرق، شمال، جنوب و غرب وجود داشت. برای اصلاح هندسی میدان، بررسی‌ها و آماربرداری دقیقی از میزان خودروها و مسیرهای جایگزین و معابر دیگری که بعضی از رانندگان می‌توانستند از آن برای حمل و نقل خود استفاده کنند، انجام شد.

وی با یادآوری این نکته که طبق مطالعات انجام‌گرفته بخش قابل توجهی از خودروهای میدان امام خمینی عبوری بودند و مقصدشان میدان امام خمینی نبوده، اضافه کرد: بر همین اساس اصلاح هندسی در دوره‌ای سه‌ماهه با مصوبه شورای ترافیک شهر تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک به صورت آزمایشی انجام شد.

شهردار منطقه ۱۲ همچنین اظهار داشت: البته در ماه‌های اخیر به واسطه شیوع بیماری کرونا، حجم ترافیک در خیابان‌های مرکزی شهر طبیعی نبود و در اکثر نقاط مرکزی مثل منطقه ۱۱ و ۱۲ حجم خودروها افزایش یافت. اما طبق بررسی‌ها وضعیت ترافیک در محدوده میدان امام مثبت ارزیابی شد و هم‌اکنون اختلال جدی در مورد موضوع حمل و نقل نداریم.

وی در تشریح وضعیت فعلی این میدان اظهار کرد: در شرق این میدان یک بانک، جنوب آن، وزارت ارتباطات و در غرب ایستگاه مترو قرار دارد. بحث ما بخشی از کسبه‌ای است که در قسمت شمالی میدان قرار دارند که پیش از این هم مسیر عبوری نداشتند و فقط یک پیاده‌رو در قسمت شمالی میدان وجود داشت.

سعادتی درباره حل مسأله دسترسی از خیابان ملت و اکباتان به میدان امام نیز گفت: تصمیم گرفته‌ایم در قسمت شمالی میدان یک خیابان احداث کنیم تا با ایجاد یک معبر در شمال ساختمان بلدیه، دسترسی به میدان امام راحت‌تر و بهتر شود. ایجاد این معبر می‌تواند منجر به تسهیل عبور و مرور در شمالی میدان به قسمت جنوبی آن شود. در عین حال از حجم بار ترافیکی در قسمت جنوبی میدان بکاهد.

بنا بر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه 12، به گفته وی برنامه عملیات عمرانی بعد از ایام سوگواری محرم آغاز خواهد شد و این اقدام با سنفگرش قسمت شمالی میدان شروع می‌شود؛ چراکه اکنون در بخش شمالی میدان، شب‌ها یکی از هیأت‌های بزرگ در فضای باز به عزاداری مشغول است و تلاش می‌کنیم تا عملیات عمرانی در این میدان و همه پروژه‌های عمرانی جدی در سال ۹۹ پایان یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین