کد خبر: ۶۶۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۰

12 میلیون و 500 هزار نفر بسیجی داریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - حجت الاسلام والمسلمین طائب، جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود با بیان اینکه «در هیچ یک از مردمی ترین حکومت‌ها، نیرویی مانند بسیج وجود ندارد»، گفت: بسیج در حفظ و حراست از اساس و هویت انقلاب که دارای هویت اسلامی و مردمی است، موفق عمل کرده است.

وی گفت: ملتی که بخواهد روی پای خود بایستد و استقلال خود را حفظ کند مورد طمع دشمنان واقع خواهد شد و نیرویی که در رویایی با دشمن پیشقدم و در کنار مردم در صحنه ها پیشتاز بوده، بسیج است.

وی در مورد فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیون نفری گفت: در حال حاضر نیروی بسیج 12 میلیون و 500 هزار نفر است و اگر بتوانیم فرمان امام راحل را تحقق بخشیم و نیروی 20 میلیونی بسیجی بصیر داشته باشیم، کسی نمی تواند به فکر تجاوز به این کشور باشد. 

طائب با بیان اینکه برنامه های هفته بسیج امسال بر اساس اولویت‌های بسیج طراحی شده است، گفت: برنامه‌های هفته بسیج با شعار «بسیج نماد اقتدار و اتحاد ملی» با حضور در حرم امام راحل(ره) و تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی (ره) در روز پنجشنبه اول آذر همزمان با ولادت امام رضا(ع) آغاز خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج روز پنجشنبه را به عنوان روز «بسیج، قرآن ولایت» عنوان کرد و گفت: در این روز شاهد برگزاری کنگره بزرگ قرآن با حضور قاریان برتر در تهران و دو همگانی با شرکت 10 هزار نفر در خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و عطر افشانی قبور شهدای هشت سال دفاع مقدس در کلیه شهرستان‌ها خواهیم بود.

وی در مورد برنامه‌های روز دوم هفته بسیج گفت: این روز با عنوان «بسیج، انتظار و انسجام اسلامی» نامگذاری شده که در 10 مرکز استان کوهپیمایی با شعار «کوه، نشاط و پایداری» انجام می‌شود.

طائب روز سوم را به عنوان «بسیج ، خود باوری و جهاد علمی» یاد کرد و گفت: برپایی جشنواره مبتکران و مخترعان بسیج دانشجویی جشنواره طلاب بسیجی ممتاز و تقدیر از اساتید نمونه بسیجی از جمله برنامه‌های این روز است.

جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج با بیان اینکه روز چهارم به عنوان «بسیج سازندگی وخدمت رسانی» نامگذاری شده، افزود: در این روز رییس جمهور در همایش سراسری هنرمندان بسیجی حضور بهم می‌رساند. اعزام تیم‌های بهداشتی به مناطق محروم و برگزاری صبحگاه بسیج دانشجویی از دیگر برنامه‌های روز چهارم است.

وی گفت: روز پنجم با عنوان «بسیج، آمادگی دفاعی و اتحاد ملی» می باشد که در این روز نمایش اقتدار نیروهای بسیج در قالب گردان های عاشورا، الزهرا و گروه های رزمی کربلا و مقاومت در 400 شهر، سه هزار بخش و ناحیه و 10 هزار پایگاه روستایی و مرکزی و کلیه پایگاه آموزش بسیج برگزار می‌شود.

طائب روز ششم را با عنوان «بسیج، معنویت و بصیرت» یاد کرد و افزود: در این روز شاهد برگزاری پنجمین دوره مسابقات کشوری ادعیه و مناجات بسیج خواهران با حضور رییس قوه قضاییه هستیم.

جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج در مورد برنامه های روز آخر هفته بسیج گفت: این روز عنوان «بسیج، ورزش و سلامتی» نام گرفته که در تمامی پایگاه‌های کشور ورزش همگانی صبحگاهی برگزار می‌شود. در این روز از نخبگان ورزشی بسیجی کل کشور با حضور مسوولان تقدیر و رییس مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم کنگره شعر فرهنگیان حضور به هم می‌رساند. جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب در استان قم اختتامیه برنامه‌های هفته بسیج خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین