کد خبر: ۶۶۹۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

چین واردات جو از استرالیا را متوقف کرد

اداره کل گمرک چین اعلام کرد که این کشور واردات جو از استرالیا را به دلیل «مشاهده آفت در جوهای وارداتی» متوقف کرده است.
چین واردات جو از استرالیا را متوقف کرد
آفتاب‌‌نیوز :

چین روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آفات در صادرات جو از استرالیا چندین بار پیدا شده است بنابراین چین تصمیم گرفته است که واردات این محصول را متوقف کند.

بر اساس این اطلاعیه، مقامات چینی به منظور محافظت از تولیدات کشاورزی و ایمنی اکولوژیکی چین، این موضوع را با هدف بهبود سیستم نظارت بر غلات صادراتی، تقویت قرنطینه صادرات و اطمینان از مطابقت جو با نیازهای بهداشتی چین به طرف استرالیایی اطلاع داده اند.

تعلیق صادرات جو از استرالیا به چین در حالی است که وزارت بازرگانی چین هفته گذشته نیز اعلام کرد این کشور بر برخی از محصولات استرالیا تعرفه ضد ارزان فروشی (دامپینگ) اعمال کرده است این تعرفه ابتدا شامل حال نوشیدنی های وارداتی از استرالیا شده و تحقیق بر روی سایر محصولات این کشور هم ادامه دارد.

دامپینگ (dumping) بازارشکنی یا قیمت‌شکنی عبارت است از فروش یا صادرات یک کالا با قیمت کمتر از هزینه‌های تمام شده یا به عبارتی دیگر فروش کالا در خارج به قیمتی کمتر از قیمت داخلی، معادل فارسی این واژه «رقابت مکارانه» یا تبعیض در قیمت‌ها در بازرگانی معنا شده‌ است.

به عبارت بهتر، تولیدکنندگان و بازرگانان برای به دست آوردن بازارها، محصولات خود را با قیمتی کم عرضه کنند، برخی کارشناسان معادل فارسی این واژه را «رقابت مخرب» نیز دانسته‌اند راهبرد کلی بازارشکنی به حذف رقبا و در اختیار گرفتن بازار مربوط می‌شود.

اردیبهشت ماه امسال نیز وزیر تجارت استرالیا درپی تعلیق صادرات محصولات کشاورزی این کشور به چین از جمله گوشت و خطر وضع تعرفه بر کالاهای استرالیایی از سوی پکن، خواستار مذاکره با همتای چینی‌اش شده بود.

تصمیم به تعلیق واردات گوشت استرالیا به چین چند روز پس از تهدید پکن به وضع تعرفه ۸۰ درصدی بر محصول غلات استرالیا اتخاذ شد و به این نگرانی ها دامن زد که این تصمیم حاصل اقدام تلافی‌جویانه چین برای تلاش کانبرا جهت تحقیقات مستقل در مورد شیوع کرونا باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین