کد خبر: ۶۶۹۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

فیسبوک از کشف یک کمپین اعمال نفوذ روسیه علیه رای دهندگان چپگرای آمریکا و انگلیس خبر داد

شرکت فیسبوک اعلام کرد، یک عملیات اعمال نفوذ از جانب روسیه با ظاهر یک رسانه خبری مستقل از جمله با به خدمت گرفتن خبرنگاران آزاد و انتشار مطلب از سوی این خبرنگاران در خصوص سیاست داخلی برای هدف گرفتن رای دهندگان چپگرا در آمریکا و انگلیس به اجرا در آمده است.
فیسبوک از کشف یک کمپین اعمال نفوذ روسیه علیه رای دهندگان چپگرای آمریکا و انگلیس خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت فیسبوک اعلام داشت، این عملیات بخشی از تمرکزش روی سیاست آمریکا و تنشهای نژادی در این کشور با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر بوده و محوریت کلی آن با یک شبه سازمان رسانه‌ای به نام سازمان داده‌های صلح (Peace Data) بوده است.

شرکت فیسبوک خاطر نشان کرد، این وبسایت ۱۳ حساب کاربری و دو صفحه را در فیسبوک که در ماه مه ایجاد شده و روز دوشنبه به خاطر استفاده از هویت دروغین و دیگر اشکال "رفتار هماهنگ دروغین" معلق شدند، اداره می‌کرده است.

فیسبوک همچنین اعلام کرد، تحقیقاتش "منجر به یافتن ارتباطاتی با افرادی مرتبط با فعالیت‌های سابق آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه" شده است؛ شرکتی مستقر در سن پترزبورگ روسیه که به گفته مقامهای اطلاعاتی آمریکا نقشی محوری در تلاشهای روسیه برای اعمال نفوذ بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا داشته است.

توئیتر اعلام کرد، که این شرکت هم پنج حساب کاربری مربوط به عملیاتی که به گفته این شرکت "مطمئنا منصوب به عوامل دولتی روسیه بوده" را معلق ساخته است.

شرکت Peace Data به درخواست ایمیلی برای اظهار نظر پاسخ نداد و مقامهای روسی نیز بعد از ساعات معمول کارشان در مسکو در دسترس نبودند. روسیه پیشتر اتهام زنی آمریکا علیه خود در خصوص تلاش برای اعمال نفوذ بر انتخابات آمریکا را رد کرده و گفته، در سیاست داخلی دیگر کشورها مداخله نمی‌کند.

محققان در شرکت Graphika متخصص در تحلیل شبکه های اجتماعی با مطالعه عملیات شرکت Peace Data عنوان کردند که این شرکت عمدتا به دنبال هدف گرفتن گروه‌های مترقی و چپگرا در آمریکا و انگلیس بوده و همچنین مطالبی را نیز در خصوص رخدادهای دیگر کشورها از جمله مصر و الجزایر منتشر می‌کرده است.

این شرکت تصریح کرد، Peace Data پیامهایی در انتقاد از صداهای راستگرا و چپ میانه اشاعه می‌داده و در قبال آمریکا نیز "توجهی ویژه صرف تنشهای سیاسی و نژادی" از جمله اعتراضات برای حقوق مدنی و انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و رقیب انتخاباتی دموکراتش جو بایدن می کرده است.

به گفته شرکت Graphika تنها حدود پنج درصد از مقاله های انگلیسی زبان این وبسایت مستقیما درباره انتخابات آمریکا بوده‌اند اما "این شکل از عملیات حاکی از وجود تلاشی برای ایجاد یک پایگاه از مخاطبان چپگرا و منحرف ساختنشان از کمپین بایدن" است.

یک سخنگوی کمپین دونالد ترامپ اظهار کرد، رئیس جمهور آمریکا "عادلانه و برابر" در انتخابات مجددا پیروز خواهد شد. او گفت: ما نیازی به هیچگونه مداخله خارجی نداشته و خواستار آن نیستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین