کد خبر: ۶۶۹۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

آخرین اطلاعات درباره تاثیر کرونا بر باروری

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: هنوز اطلاعات کافی درباره این که کووید-19 باعث ناباروری می‌شود وجود ندارد.
آخرین اطلاعات درباره تاثیر کرونا بر باروری
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر رضا ملک‌زاده امروز در حاشیه افتتاحیه کنگره رویان و در جمع خبرنگاران با بیان این که موسسه رویان یکی از موسسات مهم و فعال در زمینه سلول‌های بنیادی است، گفت: سلول‌های بنیادی یک روش درمانی برای برخی بیماری‌هایی است که نمی توان آن‌ها را به روش معمول معالجه کرد. خوشبختانه در این زمینه پیشرفت‌های قابل توجهی رخ داده است.

وی افزود: امیدواریم در کنار سلول‌های بنیادی بتوانیم در آینده از روش ژن‌درمانی هم که به نظر می‌آید روش موثرتری است، برای درمان بیماری‌ها استفاده کنیم. در مورد ژن‌درمانی فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم اخبار خوبی را به مردم بدهیم.

معاون وزیر بهداشت درباره نقش سلول درمانی در مقابله با کرونا گفت: ما مطالعه مهمی را با کمک موسسه رویان در تعدادی از بیمارانی که دارای کووید_19 بودند و به هیچ درمانی جواب نمی‌دادند، انجام دادیم. نتایج اولیه امیدوارکننده بود اما برای این که ثابت کنیم واقعا این روش موثر است، لازم است که در تعداد بیشتری از بیماران تحقیق انجام شود. با توجه به هزینه‌های زیادی که سلول‌درمانی دارد، هنوز شروع نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر کرونا بر باروری افراد گفت: تاثیر کووید-19 بر باروری هنوز ثابت نشده است. ما هنوز اطلاعات علمی کافی نداریم که کووید-19 باعث ناباروری می‌شود. حتی در شرایط شیوع کووید-19 مسائل مربوط به باروری را ادامه می‌دهیم و به افرادی که دچار ناباروری هستند، کمک می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین