کد خبر: ۶۶۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۷

بنیاد امور بیماری‌های خاص به عضویت ISBT درآمد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - بنیاد امور بیماری‌های خاص به عضویت رسمی مجمع بین‌المللی انتقال خون (ISBT= International society of blood Transfusion) درآمد. 

دکتر حمید رضائی قلعه معاون آموزش و پژوهش بنیاد امور بیماری‌های خاص با اعلام این خبر گفت: مجمع بین‌المللی انتقال خون (ISBT) که مهمترین و معتبرترین نهاد جهانی علمی در زمینه انتقال خون محسوب می‌شود با درخواست عضویت وابسته و رسمی بنیاد امور بیماری‌های خاص در این مجمع موافقت کرد. 

وی افزود: در هجدهمین کنگره منطقه‌ای مجمع بین‌المللی انتقال خون که از روزهای دهم تا سیزدهم ماه نوامبر امسال در شهر هانوی ویتنام برگزار شد، تقاضای بنیاد امور بیماری‌های خاص برای عضویت وابسته در این مجمع به دبیرخانه مجمع بین‌المللی انتقال خون (ISBT) ارایه شد و به دلیل فعالیت‌های قابل توجه بنیاد در زمینه درمان بیماری‌های تالاسمی و هموفیلی که ارتباط تنگاتنگی با مقوله انتقال و تزریق خون و فرآورده‌های خونی دارد، مورد تصویب قرار گرفت. 

معاون آموزش و پژوهش بنیاد امور بیماری‌های خاص خاطرنشان کرد: عضویت بنیاد در مجمع بین‌المللی انتقال خون این امکان را فراهم می‌کند که تجارب ارزنده و دانش بنیادی و فنی کشورهای مختلف دنیا در زمینه انتقال خون و فرآورده‌های خونی در مقیاس و سطح گسترده‌تری در اختیار متخصصین و مراکز درمانی تخصصی کشور قرار گیرد و از سوی دیگر دستاوردهای ارزشمند علمی پزشکان، محققان و مؤسسات پزشکی ایران در عرصه انتقال خون به مجامع علمی و سازمان‌های عضو مجمع بین‌المللی انتقال خون منعکس شود.
دکتر حمید رضائی قلعه اظهار داشت: پس از تصویب عضویت وابسته بنیاد امور بیماری‌های خاص در مجمع بین‌المللی انتقال خون، نمایندگی بنیاد در دیداری با ریاست مجمع، راهکارهای متقابل آموزشی و پژوهشی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
وی همچنین با تشریح محورهای مباحث هجدهمین کنگره منطقه‌ای مجمع بین‌المللی انتقال خون در هانوی ویتنام،‌ گفت: در این کنگره 268 مقاله علمی تخصصی ارایه شد و محققان ایرانی با ارایه 28 مقاله تحقیقاتی حضور چشمگیری در کنگره داشتند.
گفتنی است مجمع بین‌المللی انتقال خون (ISBT) در سال 1935 میلادی تأسیس شد و در حال حاضر از بیش از 90 کشور دنیا عضو رسمی دارد. همچنین دبیرخانه آن در شهر آمستردام هلند قرار داشته و مسئولیت هماهنگی فعالیت‌ها و همکاری‌های چند جانبه اعضای مجمع بین‌المللی انتقال خون را برعهده دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین