کد خبر: ۶۶۹۶۸۱
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
تفاوت معناداری بین وضعیت سفید و زرد و قرمز نیست

واکنش وزیر آموزش و پرورش به منتقدان بازگشایی مدارس و نگرانی خانواده‌ها / جزئیات حضور دانش آموزان در کلاس درس

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق تفاهمی که با وزارت بهداشت داشتیم قرار شد همه مدارس را از ۱۵ شهریور باز کنیم و در همه مدارس پروتکل‌ها رعایت شود.
آفتاب‌‌نیوز :

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه خبری شبکه دو سیما گفت: چون اصل بر حضور دانش آموزان در سال تحصیلی جدید است برای همین هر جا امکان اجرای پروتکل باشد، اصل بر آموزش حضوری است.

وی بیان کرد: ما دو اولویت بسیار مهم داریم که اولی، سلامت دانش آموزان است و هیچ تصمیمی گرفته نمی شود مگر اینکه این موضوع در نظر گرفته شود و اولویت دوم هم تداوم آموزش است. تجربیات در دنیا را هم بررسی می‌کنیم. در آسیای جنوب شرقی از یک هفته قبل مدارس باز شده است. از سوی دیگر می دانیم که هیچ آموزشی هم جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود.

واکنش وزیر آموزش و پرورش به منتقدان بازگشایی مدارس و نگرانی خانواده‌ها | جزئیات حضور دانش آموزان در کلاس درس

تفاوت معناداری بین وضعیت سفید و زرد و قرمز نیست

حاجی میرزایی بیان کرد: تفاوت معناداری بین وضعیت های مختلف نیست و بسیاری از کارشناسان می گویند حتی از وضعیت سفید باید بیشتر نگران باشیم چون عدم رعایت پروتکل ها این مناطق را تبدیل به وضعیت زرد می کند و بر همین اساس باید همه مناطق را مناطق پرخطر دانست و رعایت پروتکل ها را در نظر گرفت پس در تمام مناطق کشور، یک پروتکل رعایت می شود. این وضعیت ها مدام به هم تبدیل می شوند.

جزئیات پروتکل ها

وی درباره پروتکل هایی که قرار است در مدارس رعایت شود نیز گفت: رعایت فاصله زمان کلاس از ۳۵ دقیقه بیشتر نشود، فعالیت های ورزشی و برنامه صبحگاهی متوقف شود، رفتن و آمدن بچه ها متفاوت باشد. مدارس ضدعفونی شود و معلمان و دانش‌آموزان از ماسک استفاده کنند.

وی ادامه داد: ۶۲ درصد مدارس ما جمعیت دانش آموزی زیر ۱۰۰ نفر دارند پس می توانند فاصله را رعایت کنند و کلاس ها به صورت عادی تشکیل شود و حتی نیاز به زوج و فرد کردن نیست. ۳۸ درصد مدارس ما بالای ۱۰۰ نفر دانش آموز دارند که متناسب با مساحت کلاس و مدرسه بنا به تصمیم شورای مدرسه گروه بندی صورت می گیرد.

حاجی میرزایی گفت: طبق تفاهمی که با وزارت بهداشت داشتیم قرار شد همه مدارس را باز کنیم و پروتکل ها رعایت شود و لذا مدارسی که امکان اجرای پروتکل برای هر روز شامل رعایت فاصله گذاری و… باشد و هر روز می شود مدارس را باز کنند، این اتفاق می افتد. آن مدارسی که تعدادشان زیاد است به دو گروه تقسیم می شوند که ۸ درصد کلاس های ما جمعیت بیشتر ممکن است باشد و به سه گروه تقسیم شود.

پروتکل های ما سختگیرانه است

وی ادامه داد: آموزش حضوری برای ما این اولویت است و با دوستان در وزارت بهداشت به این نتیجه رسیدیم که اولیا نمی توانند هر روز بپرسند امروز وضعیت زرد است یا قرمز پس ما پروتکل را سختگیرانه می کنیم تا مدارس در همه جا باز باشد. ضمن اینکه هر هفته وضعیت را رصد می کنیم. قطعاً این ۱۵ روز اولیه کاستی هایی که ممکن است در ارتباط دانش آموزان و معلمان ممکن است به بیاید رصد می کنیم و تمام کادر ستادی ما موظف شدند به همه مدارس سر بزنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره سرویس مدارس گفت: تعداد افرادی در سواری و ون در پروتکل مشخص شده و اینکه قبل و بعد از حضور دانش آموزان باید ضدعفونی شود. این کار به خوبی پیش نمی رود مگر با همکاری والدین. بچه ها در خانه هستند. یک زمانی بین مدرسه است و در مدرسه ما مراقبت می کنیم و باید یادشان بدهیم از خودشان مراقبت کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نظارت بر رعایت پروتکل ها توسط دانش آموزان در زنگ تفریح و… گفت: ما گفته ایم هیچ بچه‌ای اگر در خانواده اش کسی کرونا داشت نباید به مدرسه بیاید یا اگر کوچکترین نشانه سرماخوردگی هم داشت باید در منزل بماند. ضمن اینکه در زنگ تفریح هم با فاصله بچه ها قرار خواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره اینکه آیا حضور دانش آموزان در مدرسه اجباری است و خانواده ها می توانند فقط از آموزش مجازی استفاده کنند، گفت: ما چند امکان را پیش بینی کردیم و ترجیح خودمان را هم اعلام می کنیم که حضور دانش آموزان در مدارس است ولی از روز شنبه هر روز ۲۲ ساعت از طریق برنامه های مختلف تلویزیونی آموزش تلویزیونی دروس شروع می شود. شبکه شاد هم امروز رونمایی شد و قابلیت های جدیدی دارد. ما مطمئن هستیم نگرانی خانواده ها نگرانی ما هم هست. این بچه ها عزیزان ما هستند و کدام کشور است که درباره سلامت اعضای جامعه خصوصاً کودکان کوتاهی کند. پس هیچ اقدامی را بدون مرور کردن کارشناسان وزارت بهداشت انجام نمی دهیم.

والدین بر رعایت پروتکل ها نظارت کنند

وی ادامه داد: ما از والدین می خواهیم بیایند به مدارس سر بزنند و از رعایت استانداردها مطمئن شوند و جایی که رعایت نمی شود به ما اطلاع دهند. امیدواریم خانواده ها همراهی خوبی داشته باشند. بنا نیست دانش آموزان در مدارس تفریح کنند. ساعت تفریح دانش آموزان هم هر کلاسی جداگانه است. تاکید شده است که تهویه مدارس مراقبت شود و پنجره ها باز باشد. در اروپا بیش از یک هفته است با همین پروتکل ها شروع به آموزش کرده اند. دنیا دائم به روز می شود و عکس العمل هایش را به روز می کند.

حاجی میرزایی بیان کرد: ما دو روز گذشته با ۱۵۰۰ نفر از مسئولان آموزش و پرورش در سطوح استانی و شهرستان جلسه داشتیم و گفتیم امسال برای ما نظارت متفاوت است و همه مدارس باید کنترل شود. مطمئن هستم مدیران ما مراقبت خواهند کرد.

اینترنت شاد رایگان شد

وی در ادامه درباره سامانه جدید شاد و اینترنت رایگان نیز گفت: به دستور رئیس جمهور استفاده از شاد رایگان شد و کمک بسیار بزرگی به مجموعه آموزش و پرورش و معلمان است. شاد یک درگاه کاملاً ایمن است و هیچکس جز دانش آموز و مدیر و معلم نمی تواند واردش شود. الان ارتباط زنده صوتی و ارتباط زنده تصویری بین معلم و دانش آموز برقرار است. ما توصیه می کنیم کلاسی که همه شاد هستند و ۱۰ نفر سر کلاس هستند و ۱۰ نفر در خانه هستند به صورت زنده همان تدریس پخش شود و کمک می کند به ساعت زیادی نیاز نداشته باشیم. امکان تعیین تکلیف از سوی معلم و بارگذاری تکلیف از سوی دانش آموزان مهیا شده است. تمام محتوای دروس از پایه اول تا پایه دوازدهم تدریس شده و فیلمبرداری شده و روی شاد بارگذاری شده است. برای معلمینی که سخت بود هم تدریس کنند و هم تکالیف را چک کنند، می توانند برای تدریس ارجاع بدهند. از روش معکوس استفاده می شود که شب بچه ها درس را در شاد ببینند و فردا با معلم اشکالاتشان را چک کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه شیوه های مختلف آموزش اولیا را دچار سردرگمی نکند گفت: در تلویزیون و شاد با یک منطق و توسط ما تولید شده است. هر کدام را ترجیح می دهند استفاده کنند.

حاجی میرزایی درباره استفاده از سامانه های دیگری به جز شاد توسط مدارس گفت: برای کار آموزش رسمی قبلاً برای اینکه ظرفیت شاد محدود بود و مدارس غیردولتی تعهدات بیشتری داشتند رفتند از خدمات دیگری بهره گرفتند. من الان توصیه می کنم همه از ظرفیت شاد استفاده کنند اما مدارس غیردولتی تعهدات اضافه هم دارند و از ظرفیت غیر شاد هم می توانند استفاده کنند.

سیم کارت دانش آموزی از هفته دیگر توزیع می شود

وی درباره تهدیدات فضای مجازی خصوصاً برای بچه های دبستانی و سیم کارت دانش آموزی گفت: با دو اپراتور گفتگو شده و هر دو سیم کارت ویژه شاد را از هفته آینده ارائه می دهند. ویژگی این سیم کارت این است که منحصراً برای شاد استفاده می شود.

جذب معلمان به زودی فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

وزیر آموزش و پرورش درباره سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جذب معلمان باید تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد، نیز گفت: معلمانی که مورد نیاز امسال باشند تامین شده است اما به شیوه های مختلف جذب شده اند. نکته‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند این بود که نقش معلمی جایگزین ندارد. معلم با انگیزه با کیفیت مناسب طبق سند تحول بنیادین جذب شود. ما دو روش جذب در دانشگاه فرهنگیان داریم. امسال ۲۰ هزار نفر در کنکور شرکت کردند و از مهرماه شروع می کنند در دانشگاه فرهنگیان ۴ سال تحصیل می کنند و به عنوان معلم تربیت می شوند. روش دیگر این است که کسانی که در دانشگاه های دیگر تحصیل کردند و با گزینش و با شرکت در آزمونی انتخاب می شوند، یک سال می روند در دانشگاه فرهنگیان و دوره می بینند و امسال ۲۸ هزار نفر از این طریق جذب می شود. مهم این است که راه های متفرقه ورود به آموزش و پرورش بسته شود. مثلاً ما قانونی داریم که ده سال پیش تصویب شده و تا کنون بارها بازنگری شده و تا کنون از محل آن قانون ۱۸۰ هزار نفر استخدام شده است. این شرایط فرسودگی ایجاد می کند برای کسانی که می خواهند استخدام شوند. البته ممکن است این حرف من نگرانی ایجاد کند و این اطمینان را می دهم کسانی که این قانون درباره اشان حکم کرده را اجرا می کنیم.

حاجی میرزایی گفت: هیچ شغلی در عالم غنی تر از معلمی نیست. باید به اندازه پر باری اش باید درک شود. ما هم باید آنها را تکریم کنیم و در جهت معیشتشان کاری کنیم که زندگی راحتی داشته باشند که سال گذشته قدم های خوبی داشتیم. و باید برای ارتقا آنها نیز تلاش کنیم. برای مسکن معلمان اقدام کردیم.

تلاش برای ارتقا وضعیت پرورشی و تربیتی در مدارس

وی درباره عدم رضایت مقام معظم رهبری از وضعیت تربیتی و پرورشی در مدارس گفت: داوری نهایی بنده هم همین است و رضایت کامل از این وضعیت ندارم و ۱۲ سال دانش آموزان در اختیار ما هستند و باید در کنار آموختن علم و دانش به آنها باید بتوانیم ساحت های تربیتی را یاد آنها بدهیم. کاری که شده بود طی سال های گذشته حدود ۱۰ هزار مربی تربیتی جذب شده و ما امسال ۸ هزار مربی تربیتی را برای جذب وارد کردیم و البته هنوز هم کم داریم. دو رشته تخصصی تربیت مربی تربیتی و مشاوره در دانشگاه فرهنگیان ایجاد کردیم. ۱۷۷ عنوان آموزشی به آموزش ضمن خدمت مربیان تربیتی اضافه کردیم. البته اینها کفایت نمی کند و پرورش با آموزش هم طراز دیده نمی شود. نکته کلیدی وجود دارد و اشکال مبنایی در این مساله هست. ما ۱۲ سال به بچه ها آموزش می دهیم و در نهایت کنکور فقط آموزش و علم بچه ها را می سنجد و اخلاق و کرامت را نمی سنجد و وزنی در کنکور ندارد. تا وقتی نظام ارزیابی به گونه‌ای نباشد که کرامت و دیگر مسائل تربیتی وزن داشته باشد مسائل تربیتی به همین وضع است.

کنکور را شعاری نمی شود حذف کرد

وزیر آموزش و پرورش درباره حذف کنکور نیز اظهار کرد: اعتقاد من این است که کنکور را نمی شود به صورت شعاری حذف کرد و در تمام اجزای آموزشی ما رسوخ کرده است. در قانون گفته ۸۵ درصد کسانی که در کنکور شرکت می کنند می توانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند ولی همچنان بیش از یک ملیون نفر هر سال برای گزینش آن ۱۵ درصد سهمیه دانشگاه در کنکور شرکت می کنند. ما مسیری را طراحی کرده ایم که نظام اشتغال و منزلت اجتماعی ما به کنکور و دریافت لیسانس و فوق لیسانس ختم می شود.

وی درباره مافیای کنکور و تاثیرش در عدم حذف کنکور نیز گفت: معتقدم کسانی که پیرامون آموزش و پرورش یک اقتصاد ۱۵ هزار میلیاردی را شکل داده اند بیشتر به شعارهای ما کاری ندارند و عمل ما را می بینند. وقتی ما در آن انتها کنکور را می گذاریم در نتیجه آنها برای کنکور بچه ها را آماده می کنند و هی این مساله تسری پیدا می کند به ابتدایی. اول ما باید مسیرمان را اصلاح کنیم. هدف های بیانی و واقعی ما نباید از هم فاصله داشته باشد.

سند ۲۰۳۰ جایی در نظام آموزش رسمی ما ندارد

حاجی میرزایی درباره سخنان مقام معظم رهبری و نگرانی و گوشزد ایشان درباره اجرای سند ۲۰۳۰، گفت: ما ۱۱۶ هزار مدرسه داریم و نظام آموزش و پرورش نیز خودش سند دارد و مبنای تمام اقدامات ما در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است و سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش هیچ مبنایی ندارد. من همین جا از والدین و همه دلسوزان می خواهم هر کجا دیدند تخلفی در این خصوص صورت می گیرد به ما بگویند و ما حتماً برخورد می کنیم ولی در جریان رسمی آموزش ما این سند هیچ جایی ندارد.

با جدیت وضعیت مهدهای کودک را دنبال می کنیم

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از این گفتگوی خبری درباره تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ساماندهی به وضعیت مهدهای کودک و پیش دبستانی ها نیز بیان کرد: این هزار روز اول زندگی هزار روز طلایی است و مهد کودک ها به نظر می رسد مراقبت کننده از بچه ها هستند اما در واقع بچه ها بهترین روزهایشان را آنجا می گذرانند و مهدها می توانند رفتار آنها را بسازند. در دولت بحث کردیم و تمام مهدها موظف هستند فعالیت های آموزشی را مطابق آنچه در آموزش و پرورش تعیین می شود صورت دهند. حتی رئیس سازمان بهزیستی هم اعلام کردند حاضر هستند به طور کامل مسئولیت مهدهای کودک را به آموزش و پرورش واگذار کنند. ما هم معتقدیم فرایند آموزش باید از نونهالی آغاز شود و یک خط واحد را دنبال کند. با جدیت این را دنبال خواهیم کرد.

وی در پایان درباره اجرای سند تحول بنیادین نیز گفت: سند تحول ۹ سال است ابلاغ شده است و یک مجموعه کار در این ۹ سال صورت گرفته است. مناسب تر بود در آن ۹ سال جور دیگری اقدام می شد اما نمی توانیم از جذابیت های سند صحبت کنیم و از اجرای آن در مدارس بگوییم. چرا که در تحول هایی که سند می خواهد و در ۵ رکن است، هنوز کار در خور اعتنایی انجام ندادیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۱
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
6
وای اگه اتفاقی برای بچه ای بیفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
قطعا خواهد افتاد. شکی درش نیست ولی میگن حالا در نهایت اونایی که حساس هستن بهتره زودتر از بین برن تا راحتتر به کاراشون ادامه بدن و برای بقیه در حد آنفلوآنزا باهاش برخورد کنن. ولی جهش پذیری ویروس رو در نظر نمیگیرن
مهمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
9
فردی رو که خوابه رو در نهایت میشه بیدارش کرد ولی فردی رو که خودش رو به خواب زده رو اصلا نمیشه بیدار کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
9
خدایی از این قیافه شما چه انتظاری داری !!! وزیر آموزش پرورش باید ی جوان آگاه به فناوری های نوین باشه نه این بنده خدا که احتمالا با موبایل خودش هم نمی تونه کار کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
8
همین جوری هم توقف دانش آموز بیشتر از سه ساعت خطر داره تو مدرسه ،،
دانش آموزی که بلد نیست پروتکل بهداشتی رعایت کند ،،توقف ،بیش از سه ساعت خطر ناک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
9
وزارت چه فکری به حال معلمین و دانش آموزان ،با بیماری زمینه قبلی ،ریوی ،قلبی ،دیابتی دارد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
8
آخرش گند بالا میارید و پوزش هم نمی خواهید.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
12
آقای وزیر!
آخرین بار که در سرِ کلاس تدریس داشته اید چند سال قبل بوده است؟ اگر یادتان نیست من می گویم: سال 1359
یعنی 40 سال قبل
دیشب آن قدر سطحی، بی محتوا و ناسنجیده سخن گفتی که به عنوان یک فرهنگی شرمنده فرزندانم شدم.
آقای وزیر بهتر است بعد از 40 سال مدیریت برای رضای خدا و خلق، کمی بیشتر استراحت کنید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
9
در بخشنامه ای 12 بندی که گویا پروتکل بازگشایی مدارس است و بیشتر به یک طنز می ماند گفته اند دانش آموزان سعی کنند در ساعات حضور در مدرسه از سرویس بهداشتی استفاده نکنند!
نمی دانم کدام فرد ناپخته ای چنین ایده هیا کودکانه یا را به نام پروتکل به مدارس ابلاغ کرده است؟
کاش برخی مدیران ما مدتی اصلا کاری به مردم و مملکت نداشته باشند!
یکتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
12
این را تازه دیروز فهمیدی تفاوت معنادار بین رعایت اصول در مناطق قرمز وسیفیدوزرد وجود ندارد وتازه یادت اومد که قرمز هم بره مدرسه تصمیم گرفتی بچه های مردم را به مسلخ بفرستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
البته دیروز هم ایشان چیزی نفهمیدن.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
8
ما همه اینارو میشناسیم. ول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
5
حالا هم نگران بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
9
باید بررسی علمی شود ایا اقای وزیر سرخود داره این دستور را داده یا نه؟
سازمان نظام پزشکی کشور مخالفت نموده که یک متخصص در مورد بیماری ها هست حالا اصرار وزیر بر بازگشایی با این وضع خطرناک وجود عفونت و سرایت بر چه مبنایی صورت گرفته؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
12
شما میگید آسیای جنوب شرقی از یک هفته قبل مدارس باز شده است. فقط یک نگاه به آمار فوتی های ما با آنجا بیندازید تا دیگه خودمان را با آنها مقایسه نکنیم .کشوری مثل هنگ کنگ و کره جنوبی که از روز اول آمار فوتی ها به انگشتان دست نمی رسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
10
جناب وزیر ادرس مدرسه ای را که بچه هات یا نوه ات ویا وابستگان خیلی نزدیکت را میفرستی لطفا بفرما تا مردم بدانند که شما حرفتان فقط برای دیگران
نیست!..ان شالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
6
عجب مهملاتی به هم بافته اند. آقای وزیر شما مسولیت جدی جان و سلامت فرزندان کشور را با یک نمایش سیاسی اشتباه گرفته ای و باید زودتر از وزیر ورزش در صف استیضاح قرار بگیری. می گویی «هیچ اقدامی را بدون مرور کردن کارشناسان وزارت بهداشت انجام نمی دهیم»، در حالی که مهم ترین سازمان متولی امور پزشکی در کشور یعنی نظام پزشکی، امروز درخواست رسمی و فوری خود برای جلوگیری از بروز فاجعه انسانی با بازگشایی مدارس را منتشر کرده.
این بازی خطرناک را متوقف کنید. قباحت دارد. جان بچه های ما بازیچه شما نیست. در زمان برگزاری امتحانات مقطع دهم امسال، ما به عینه مشاهده کردیم که نه آموزش و پرورش و نه اداره بهداشت نواحی و نه مسولان مدارس، قادر به رعایت پروتکل های بهداشتی نیستند و بد تر از آن اینکه اصلا اهمیتی هم نمی دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
7
اقای وزیر اصل تجمع مغایر پروتکلهای ستاد ملی است بعد شما چگونه تجمع حداقل 10 + 1 دانشاموز و معلم را در کلاس مسقف و محدود توجیه می کنید . تجمع چه مقابل نانوایی باشد چه در کلاس درس چه در مترو تجمع است و فرقی با هم ندارند . احتیاط کنید چون آنطرف خطر مهم است به همان سبک شاد و مجازی ادامه دهیم بهتر است یا وزیر نباسید یا وزیر شجاع باشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
9
آقای وزیر بچه های ملت سربازنیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
با اسیرها هم درست نیست چنین رفتار کنند چه برسد به سرباز و دانش آموز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
12
بازهم وعده اجرای پروتکل.من نمیدونم کدوم بیسوادی به اینها گفته با حضور تجمعات دهها نفری با اجرای پروتکل (حفظ فاصله حداقل دومتر-زدن ماسک) میشود از سرایت صد درصدی ویروس جلوگیری کرد.در بحث عزاداری ها گفتندهشتاد درصد مردم پروتکلها را رعایت کردند،نمیشود بگویی هشتاد درصد رعایت کردند و بعد خوشحال هم باشی.چون آن بیست درصدی که رعایت نکردند میتوانند هشتاد درصد را گرفتار کنند.در موضوع بازگشایی مدارس هم واقعأ اجرای صددرصدی امکان پذیر نیست.چه اصراری دارید به بازگشابی مدارس.در زمان جنگ مدارس مناطق جنگی تا یک سال تعطیل بود.در جریان انقلاب فرهنگی در دانشگاهها هم همینطور. اتفاق خاصی هم نیفتاد.مردم خودشان هزار دغدغه دارند که بابت آنها دائمٱنگرانند چه لزومی دارد آنها را نگران تر کنید.خودوزارت بهداشت اخطار داده که آمار کرونا و مرگ ومیرهای آن طی چند هفته آینده روند افزایشی خواهد داشت به دلیل مسافرتها ،عزاداریها ،برگزاری جام حذفی فوتبال وتجمع مردم در خیابانهای تبریز و..با وجود این همه دلیل برای عدم بازگشایی مدارس،مرغ دولت یک پا دارد
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
18
وزارت آموزش و پرورش به جهت جلوگیری از بیکار شدن معلمان و جلوگیری از ضرر مدارس غیر انتفاعی قصد دارد فرزندان مردم را به مدرسه بفرستد وآنان را به کشتن دهد.بنده تا یک نفر کرونایی در کشور وجود دارد فرزندانم را به مدرسه نمی فرستم.
نهلاتنل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
6
نمیدونم این واژه زیبای پروتکل رو چه کسی به اینها یاد داده که بی مهابا در همه جا بکار می برند...چرا کسی از اینها نمیخواد جزئیات این پروتکل رو بگه..
یک باستان شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
6
ما به عنوان اولیای فرزندانمان
وزیر آموزش و پرورش را به دادگاه می کشانینم
اگر کودکی در مدرسه کرونا بگیرد
فقط یک نفر از کودکانمان در مدارس کرونا بگیرند
حکم اعدام وزیر را از دادگاه خواهیم گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
با تشکر از وظیفه شناسی شما ولی قطعا تعداد زیادی با این کار کرونا خواهند گرفت و باز قطعا هیچ کاری بعد از ابتلای خود و فرزندانتون نمیتونید انجام بدید زیرا نمیتونید اثبات کنید که از مدرسه گرفته و به همین راحتی از زیر مسئولیت فرار خواهند کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
6
بله آقای وزیر شما طبق پروتکل می گویی همه کسانی که در مدرسه هستند باید ماسک بزنند ولی متاسفانه این را درک نمی کنید خانواده ای که در مخارج سیر کردن شکم بچه مانده چگونه می تواند هر روز یا هردو روز 2500 تومن برای هر بچه پول ماسک بدهد. و خود امکانات مدرسه هم یک غصه جداگانه دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
2
این یک سال پایانی را وزیر اگر مدرسه ها را بازنکند از وزیر بودنش هیچ چیز
نفهمید ه!؟
بنده خدا ظاهرا حق داره،،!..؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
3
مرغ تو ایران فقط یه پا دارد و بس
محسن
|
Japan
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
5
آقای وزیرمحترم همین اردوهای راهیان نور را شما نمیتونید درست انجام بدید و هر ساله حوادث خودشو داره حاله چطوری میخوای کرونا با این وسعت را کنترل کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
0
1
از رعایت دانش آموزان میگن ولی اینکه دیروز یک معلم با کرونای مثبت رفته مدرسه رو کجای دلمون بزاریم؟! متاسفانه خبررسانی هم از ترسشون نکردن چرا که خبررسانی در این کشور جرم محسوب میشه!!
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
0
کدام پروتکل 7 ماهه که مدرسه تمیز نشده و مستخدم کافی هم نیست کلاس 41 نفره دو گروه شده بسیاری از بچه ها ماسک ندارند یا نمی زنند هیچ نظارتی هم نمی شود و فقط از بچه ها می خواهند مدرسه نیایند .
اگر معلم یا بچه ای بیمار شود مسئول چه کسی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین