کد خبر: ۶۶۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۰

بیانیه پایانی نشست سران اوپک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روسای جمهور و مقامات عالیرتبه کشورهای عضو اوپک پس از دو روز کاری و همچنین بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف نفتی بیانیه ای مشترک را به امضا رساندند.

اعضای اوپک، در این بیانیه بر ثبات بازار انرژی در جهان و همچنین استفاده درست آن برای مردم کشورهای عضو و همچنین حفظ محیط زیست تاکید کرده‌اند.

در این بیانیه با تاکید بر اهمیت تامین انرژی سودمند در عرصه بین الملل آمده است: از جمله مواردی که از این انرژی سودمند استفاده می‌شود برای توسعه کشورهای عضو اوپک است و تاکید می‌شود که کشورهای عضو باید از درآمدهای حاصل از صادرات نفت در مسیر پیشرفت و آبادانی کشورشان استفاده کنند.

سران کشورهای عمده تولید و صادر کننده نفت در این بیانیه با اشاره به جهانی سازی اعلام کردند که جهانی سازی تنها به نابرابری‌های اجتماعی دامن می‌زند اما سازمان اوپک در مواجهه با جهانی سازی، موضع خود را پی گیری می‌کند.

بیانیه نشست سوم سران اوپک در عین حال تاکید دارد که این سازمان نفتی از همه آژانس ها بین المللی و کشورهای خارج از اوپک دعوت می‌کند تا علیه خواسته‌هائی که می‌تواند میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان ایجاد تشویش کند بایستد.

سران اوپک در پایان بر نقش ویژه و پررنگ اوپک در عرصه‌های مختلف تاکید کردند.

لازم به ذکر است در پایان این اجلاس دبیر کل اوپک به قرائت بیانیه مشترک و همچنین گزارشی از عملکرد دو روز کاری سران کشورهای صادر کننده نفت پرداخت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین