کد خبر: ۶۶۹۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

سفیر سابق انگلیس: بوریس جانسون مجذوب دونالد ترامپ است

سفیر سابق انگلیس در آمریکا معتقد است نخست وزیر انگلیس مجذوب رئیس جمهور آمریکا شده و احتمالا از وی الهام گرفته و شیفته منش او در اهمیت ندادن به حقایق و راستی‌هاست.
سفیر سابق انگلیس: بوریس جانسون مجذوب دونالد ترامپ است
آفتاب‌‌نیوز :

 "سر کیم داروچ"، سفیر سابق انگلیس در آمریکا در کتاب جدیدش همچنین گفت: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس باید خودش را تا حدودی مقصر استعفای من به عنوان سفیر کشورمان در واشنگتن بداند؛ داروچ پس از افشای اسناد دیپلماتیک که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را تحقیر می‌کردند در ژوئیه ۲۰۱۹ استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی افزود: جانسون در جریان سفرهایش به واشنگتن به عنوان وزیر امور خارجه انگلیس و پیش از آنکه به سمت نخست وزیری برسد مجذوب ترامپ شده بود و به طور ویژه به استفاده ترامپ از زبان، تمرکز کرده بود.

داروچ در این کتاب می‌نویسد: این شامل دایره لغات محدود، سادگی پیام‌رسانی، بی‌اعتنایی به صحت سیاسی، شبیه‌سازی‌های آتش افروزانه و منش او در اهمیت ندادن به راستی‌ها و حقایق است.

وی در مصاحبه‌ای در پاسخ به اینکه آیا این خصوصیات در جانسون نیز پدیدار شده یا خیر، گفت: تا آنجا که از همکارانم شنیده‌ام، دولت کنونی لندن توجه بسیاری به ارائه و زبان دارد. اما اگر نگاه کلی به تاریخ صحبت‌های این نخست وزیر بیندازید می‌بینید که او اغلب چیزهای بسیار زننده‌ای گفته و هرگز بابت آنها عذرخواهی نکرده است.

داروچ تصریح کرد: ترامپ نیز جانسون را فردی می‌داند که انگار سال‌هاست یکدیگر را می‌شناسند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین