کد خبر: ۶۶۹۹۰۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
تبلیغات

۵ پلتفرم محبوب ارز دیجیتال میان کاربران ایرانی

تمامی پلتفرم‌های ارز‌های دیجیتال قصد دارند تا خدمتی در کلاس جهانی از حیث فن آوری، امنیت و پیشرو بودن را به کاربران خود ارایه نمایند. با توجه به رشد روزافزون کاربرد رمزارز‌ها در انجام معاملات و پذیرش آن‌ها در میان مردم، قطعاً انتخاب یک پلتفرم مناسب مهم‌ترین دغدغه کاربران می‌باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

پس از آن که بیت کوین جای خود را به عنوان یک نوآوری پولی در اذهان عمومی باز کرد، به تدریج توانست ضمن تلاش برای از بین بردن مسائل و مشکلات پول فیزیکی، تمام کارکرد‌های پول را ارائه دهد.

در همین راستا ظرف مدت کوتاهی عرضه و تقاضای رمزارز‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای رشد کرد که در این میان ضرورت وجود بستری مناسب جهت بکارگیری و معاملات بیت‌کوین و سایر رمزارز‌ها احساس شد.

۵ پلتفرم محبوب ارز دیجیتال میان کاربران ایرانی

از نخستین باری که بیت‌کوین در یک پلتفرم مبادله شد بیش از ۱۱ سال می‌گذرد که در این مدت بیش از ۳۰۰ پلتفرم به منظور ارائه خدمات در حوزه رمزارز‌ها ایجاد شده و همین امر انتخاب پلتفرم مناسب را برای کاربران کمی مشکل کرده است. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پلتفرم مناسب، ۵ پلتفرم ارزدیجیتال قابل استفاده برای کاربران را بررسی نماییم.

در جدول زیر برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پلتفرم ارز دیجیتال را مقایسه شده است:

۵ پلتفرم محبوب ارز دیجیتال میان کاربران ایرانی

Binanace

این صرافی براساس رتبه‌بندی وب‌سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) با حجم معاملات بیش از ۵ میلیارد دلار در روز، در رتبه اول صرافی‌های ارز دیجیتال قرار دارد. بالابودن تعداد تریدر‌ها در این پلتفرم باعث تسریع در انجام معاملات می‌شود.

مقدار کارمزد این پلتفرم ۰.۱ درصد است که در صورت استفاده از توکن BNB، این رقم کاهش پیدا می‌کند. برخی بر این باورند که بازار ارزدیجیتال توسط بایننس دست‌کاری می‌شود و نوسان گیری در این وب‌سایت به علت کنترل بسیاری از رمزارز‌ها توسط ربات‌ها و نهنگ‌ها، بسیار مشکل است.

Bitmex

علت محبوبیت این پلتفرم دریافت کارمزد کم، امکان معاملات قرادادی و margin trading است. در این پلتفرم تراکنش‌ها صرفاً با بیت‌کوین صورت می‌گیرند. کارمزد‌های بیتمکس چندان مشخص نیست و بسته به نوع ارز دیجیتال و نوع قرارداد آن متفاوت خواهد بود.

نداشتن اپلیکیشن اختصاصی و هم‌چنین رابط کاربری پیچیده از جمله ایراداتی است که از بیتمکس گرفته می‌شود.

HitBTC

صرفاً، با انجام ثبت نام و به سادگی می‌توان در این وب‌سایت شروع به معامله کرد. معاملات ارز‌های فیات در این پلتفرم نیازمند انجام فرآیند سخت و زمان‌بر احراز هویت است. مقدار کارمزد‌ها از ۵ تا ۴۵ دلار متغیر، کارکردن با این وب‌سایت پیچیده و سرعت عملیات برداشت از حساب تقریباً کند است.

Kucoin

این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد و پس از ارائه رمزارز‌هایی که ICO آن‌ها به اتمام رسیده است، به شهرت رسید. کارمزد کو‌کوین نیز ۰.۱ درصد است. این صرافی از ارز‌های فیات پشتیبانی نمی‌کند و امکان سپرده‌گذاری فقط با رمزارز‌ها مهیا می‌باشد. در این پلتفرم هیچ محدودیتی برای مقدار واریز و برداشت سرمایه وجود ندارد.

DidEx

همانطور که می‌دانیم پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه نسبت به ایران، عموم کاربران ایرانی امکان استفاده از پلتفرم‌های بین المللی را از دست داده اند. ویژگی بارز پلتفرم دیدکس ارائه‌ی سرویس به تمام کاربران فارغ از در نظر گرفتن ملیت‌ها به جز کاربران ایالات متحده است. از امکانات این پلتفرم می‌توان به انجام معاملات و برداشت از حساب (به صورت محدود)، بدون نیاز به احراز هویت و همچنین کارمزد‌های پایین اشاره کرد.

در این پلتفرم برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران، ۹۰ درصد از سرمایه‌های کاربر به شکل آفلاین (offline) نگهداری می‌شود. دراین پلتفرم بسته‌های متنوع و جذاب سرمایه گذاری نیز به کاربران ارائه می‌گردد. ارائه درگاه پرداخت، اپلیکیشن اختصاصی، p۲p و پشتیبانی ۲۴ ساعته از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم به حساب می‌آید.

هم‌چنین دیدکس در آغاز کار خود برای کاربران جدیدی که در وب‌سایت ثبت نام و احراز هویت کنند، جایزه‌ی ۱۰ دلاری در نظر گرفته است.

جمع بندی

تمامی پلتفرم‌های ارز‌های دیجیتال قصد دارند تا خدمتی در کلاس جهانی از حیث فن آوری، امنیت و پیشرو بودن را به کاربران خود ارایه نمایند. با توجه به رشد روزافزون کاربرد رمزارز‌ها در انجام معاملات و پذیرش آن‌ها در میان مردم، قطعاً انتخاب یک پلتفرم مناسب مهم‌ترین دغدغه کاربران می‌باشد. امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم اطلاعات جامعی پیرامون انتخاب دقیق پلتفرم مناسب در اختیار کاربران و علاقه‌مندان به این حوزه قرار داده باشیم. شما چه تجربه‌ای از فعالیت در بازار ارز‌های دیجیتال داشته‌اید؟ لطفاً تجربه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین