کد خبر: ۶۶۹۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

ترکیه «طوفان مدیترانه» را از فردا آغاز می کند

در ادامه تشدید تنش‌ها میان آنکارا و آتن در شرق مدیترانه،‌ وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که فردا یکشنبه مانور مشترکی را با «قبرس شمالی» با عنوان «طوفان مدیترانه» آغاز می کند.
ترکیه «طوفان مدیترانه» را از فردا آغاز می کند
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع ترکیه امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از مناور «طوفان مدیترانه» که سالانه برگزار می‌شود، توسعه آموزش‌های متقابل و همکاری میان نیروهای دو کشور است.

بنابر اعلام این بیانیه، در این مانور که قرار است از ششم تا دهم سپتامبر (۱۶ تا ۲۰ شهریور)‌ برگزار شود، نیروهای هوایی،‌ دریایی و زمینی ترکیه در این مانور مشارکت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: تمرین‌های مشترک و عملی برای مقابله حملات هوایی و عملیات جست‌وجو و نجات از جمله برنامه‌های این مانور است.

این مانور در حالی در شرق دریای مدیترانه برگزار می‌شود که روابط میان یونان و ترکیه طی هفته‌های اخیر شاهد تنش‌های زیادی بوده است.

یونان و ترکیه بر سر منابع گاز طبیعی در شرق مدیترانه اختلافات گسترده‌ای دارند. این اختلافات، پای ناتو را برای کاهش تنش‌ها میان ۲ کشور به میان کشیده است.

ترکیه در منطقه مورد مناقشه در مدیترانه، رزمایش دریایی برگزار کرده و یونان نیز به تمرینات نظامی فرانسه و ایتالیا در این منطقه ملحق شده است.

ناوگان دریایی دو کشور که عضو پیمان ناتو هستند،‌ به صورت جدا و برای عرض اندام مانورهای جداگانه‌ای در جنوب جزیره کریت برگزار کرده‌اند.

اتحادیه اروپا پیشتر ترکیه را به سبب تنش‌زایی با یونان در مدیترانه به اعمال تحریم تهدید کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین