کد خبر: ۶۶۹۹۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲

انگلیس بدهی به ایران را رسما پذیرفت

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس به تازگی با بیان این که کشورش فعالانه به دنبال پرداخت بدهی خود به دولت ایران درخصوص پرونده تانک‌های چیفتن در سال ۱۳۵۰ است، رسما بدهکار بودن انگلیس به ایران را پذیرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

این برای اولین بار است که دولت انگلیس می‌پذیرد در قبال قرارداد فروش تانک به ایران در زمان قبل از انقلاب اسلامی، به دولت ایران بدهکار است.

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، بن والاس ابراز امیدواری کرده که این موضوع می‌تواند برای آزادی نازنین زاغری راهگشا باشد.

انگلیس بدهی به ایران را رسما پذیرفت

به نوشته گاردین، والاس در نامه‌ای به وکلای خانم زاغری نوشته است که دولت انگلیس می‌پذیرد که بدهی ایران باید پرداخت شود و درصدد یافتن راه حلی قانونی برای پرداخت بدهی است.

والاس که پیشتر عضو گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران و منتقد تاخیر دولت در پرداخت بدهی ایران بوده، در این نامه نوشته است: پیشتر موضع خود را در رابطه با این پرونده اعلام کرده و به حل آن متعهد هستم. به نوشته گاردین، اظهارات وزیر دفاع انگلیس نشان می‌دهد که دیدگاه او تغییری نکرده، اما در این رابطه دولت به طور جمعی باید تصمیم‌گیری کند. با این حال گاردین تصریح کرد که این برای اولین بار است دولت انگلیس بدهی به ایران را پذیرفته است.

بدهی انگلیس به ایران مربوط به خرید تانک‌های چیفتن در سال ۱۳۵۰ بین وزارت دفاع انگلیس و حکومت پهلوی است که قرار بود در قالب آن یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تانک و خودرو‌های زرهی به ایران تحویل شود. به گزارش گاردین، این قرارداد را «شاهپور ریپورتر» چهره سیاسی مرموز رژیم شاه ترتیب می‌دهد و محمدرضا پهلوی را ترغیب می‌کند که به جای خرید تانک‌های المانی از انگلیس تانک چیفتن خریداری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
6
خدا پدر گذشتگان را بیامرزد که این ذخیره ها امروز بدرد ما خورد
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
3
0
مگه میتونه نپذیره؟
AMIN
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
9
این پولهاهمونجا انگلیس بمونه خیالمون راحتتره چون اگه آزادبشه بیادایران دوباره اختلاسگران آنراهاپولی میکنن ونمیزارن دست مردم بدبخت برسه!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین