کد خبر: ۶۶۹۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

واکنش داودنژاد به انتخاب محمد علی نجفی / "کرونا، خانه سینما و آینده"

علیرضا داودنژاد در مطلبی تحت عنوان "کرونا،خانه سینما و آینده" حضور محمد علی نجفی را در راس هیات مدیره خانه سینما مغتنم دانست و برای خانه سینما دورانی تازه و رویکردی مستقل و چشم اندازی به رونق و نقشه راهی سرشار از مشارکت اعضا را آرزو کرد.
واکنش داودنژاد به انتخاب محمد علی نجفی /
آفتاب‌‌نیوز :

این کارگردان و تهیه کننده سینما و سخنگوی انجمن تهیه کننده،کارگردانان سینمای ایران در این متن که در اختیار ایسنا گذاشت، نوشت: "انتخابات تازه خانه سینما مقارن با تحولی شده است که اخیرا شیوع کرونا در سینمای ایران و جهان ایجاد کرده و با بسته شدن سالن های نمایش و ریزش فراوان مخاطبان معادلات بازار سینما را به نحوی چشمگیر به نفع نمایش خانه گی و سینما انلاین و وی او دی تغییر داده است.

سینمای ایران که با نا امنی در این بازارها مواجه است و تکثیر و توزیع و نمایش های غیر قانونی و همچنین نمایش قاچاق سایت های اینترنتی و سرقت های ماهواره ای دارایی ها و مخاطبان این سینما را بیش از هر جای دیگری از جهان در معرض تهاجم و تاراج بازار سیاه قرار داده ، اینک در بزنگاهی تاریخی قرار گرفته ‌است که باید با توجه همه جانبه به شرایط موجود به اتخاذ تصمیماتی سرنوشت ساز دست بزند. و در این میان خانه سینما به عنوان جامعه اصناف سینمایی ایران، جایگاهی مهم تر از هر نهاد صنفی دیگر دارد و ناگزیر است با به جا اوردن این جایگاه نقش خطیر و تاریخی خود را به خوبی ایفا کند.
متاسفانه تبدیل هر چه بیشتر خانه سینما به ادامه تشکیلات دولتی و غلبه منافع سینما داری بر همه شوون سرمایه گذاری و تولید و توزیع و نمایش فیلم های سینمایی در سالیان اخیر به وابستگی هر چه بیشتر سینمای ایران به سالن های سینما دامن زده است و موجب محرومیت روز افزون فیلم های ایرانی از بازاری قانونمند و به رونق در نمایش خانه گی گردیده است انچنانکه با وقوع بحران کرونا و کسادی سالن های نمایش سینمای ایران نیز صدمه ای تاریخی خورده و با بیش از صد فیلم سینمایی تولید شده در یکی دو سال اخیر زمین گیر شده و بلا تکلیف مانده است.

در حالیکه اگر در طول این سالیان خانه سینما و دیگر نهادهای صنفی تسلیم انحصار نمایش فیلمهای ایرانی در سالنها نمی شدند و برای تامین امنیت نمایش خانه گی و تلویزیونی و ماهواره ای و اینترنتی فیلم های ایرانی تلاش می کردند و با انفعال و بی تفاوتی به تثبیت انحصار سالن ها دامن نمی زدند، امروز سینمای ایران اینگونه درمانده نمی شد و همچون همه جای دیگر جهان با نمایش گسترده و به رونق سینما انلاین و وی او دی جان می گرفت و اینگونه از نفس نمی افتاد و فیلمهایش روی دستش باد نمی کرد. اینک با انتخابات تازه و امدن هیات مدیره جدید و مخصوصا انتخاب نماینده کانون کارگردانان به عنوان رییس هیات مدیره ، وقت خانه تکانی و تجدید نظر در سیاست هایی شده است که به وابستگی هر چه بیشتر سینمای ایران به سفارشات اندک‌ مخاطبان سالن ها انجامیده و همچنین موجبات دور افتادن ان از مخاطبان دهها میلیونی نمایش خانه گی را نیز فراهم کرده است. امروز کاری بزرگ و وظیفه ای خطیر در پیش روی هیات مدیره جدید خانه سینما قرار گرفته است.

فقر و بیکاری و از حرکت افتادن چرخ تولید همه حکایت از ضرورت تحولی تازه در سینمای ایران دارد. تحولی که با توجه به بازار بالقوه دهها میلیونی نمایش خانه گی می تواند به انقلابی تازه در سرمایه گذاری و تولید و توزیع و نمایش در سینمای ایران بی انجامد و بار دیگر به تلاش برای باز پس گیری بازارها و مخاطبان از دست رفته این سینما منجر شود. در شرایط کنونی حضور محمد علی نجفی در راس هیات مدیره خانه سینما یادآور دورانی است که در بعد از انقلاب با مدیریت او اغاز شد و در ادامه ان سینمای ایران توانست بار دیگر از خاکستر سالن های سوخته سربلند کند و در بازه زمانی کوتاهی به نیازهای مخاطبان داخلی پاسخی متفاوت داده و توجه جهانیان را نیز به هنر سینما در این سر زمین جلب کند. با به فال نیک گرفتن حضور او ، برای خانه سینما دورانی تازه و رویکردی مستقل و چشم اندازی به رونق و نقشه راهی سرشار از مشارکت اعضا را ارزو می کنم."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین