کد خبر: ۶۶۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۱
رئيس شورای روابط خارجی تاکید کرد:

هدف؛ خروج پرونده از شورای امنیت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمال خرازی رییس شورای راهبردی سیاست خارجی گزارش محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را زمینه‌ساز پیشرفت‌های بیشتر در پرونده هسته‌ای ایران خواند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، كمال خرازی رئيس شورای راهبردی سياست خارجی در حاشيه دومين نشست مجمع مجالس آسيايی در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش البرادعی مديركل آژانس بين‌المللی انرژی هسته‌ای اين گزارش را مثبت و زمينه‌ساز پيشرفت‌های بيشتر در پرونده هسته‌ای ايران دانست.

وی اظهار داشت: لازمه كار؛ ادامه همكاری با آژانس بين‌المللی انرژی اتمی است، تا اينكه بتوان از اين فرصت پيش‌آمده به خوبی استفاده كرد.

خرازی در ادامه با تأكيد بر اينكه «هدف نهايی بايد اين باشد كه پرونده در آژانس مورد بررسی قرار گيرد»، گفت: بايد تلاش‌ها را بر اين متمركز كرد كه پرونده از شورای امنيت به طور كلی خارج شود.

رئيس شورای راهبردی سياست خارجی با اشاره به مشكلات موجود در اين راه گفت: با توجه به دستاوردهايی كه در صحنه عمل با گزارش البرادعی داشته‌ايم، ادامه اين مسير قطعا به نكات مثبت‌تری خواهد انجاميد.

وی تصريح كرد: بايد با ادامه دادن مذاكرات جدی پرونده فعاليت‌های صلح‌آميز هسته‌ای را به سرانجام رساند.

خرازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينكه «با توجه به تهديدات موجود احتمال مذاكرات ايران و امريكا و روابط دو كشور چگونه خواهد بود؟»، گفت: اگر قرار باشد، مذاكراتی بين ايران و آمريكا از سر گرفته شود، مربوط به مسايل عراق خواهد بود.

وی حل و فصل مسايل بين ايران و آمريكا را «پيچيده» خواند و اظهار داشت: ايران كشوری با ثبات است كه از پشتيبانی مردم خود برخوردار است.

خرازی گفت: تا آمريكايی‌‌ها نخواهند و سياست خود را تغيير ندهند، نمی‌‌توان به بهبود روابط ايران و امريكا اميدوار بود. 

رئيس شورای راهبردی سياست خارجی درپاسخ به سوال ديگری در خصوص تحولات صورت گرفته در زمينه پرونده آميا اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی ايران در اين خصوص مشخص است و ايران دخالتی در اين قضيه نداشته است.

وی روند شكل‌گيری اين پرونده را مشكوك خواند و گفت: بارها اين مساله در آرژانتين به مرز افشاگری عليه كشورهايی كه در اين خصوص اعمال نفوذ می‌كنند، رسيده است ولی با پشتيبانی كه از آرژانتين صورت می‌‌گيرد، تاكنون اين پرونده زنده نگه‌داشته شده است. 

خرازی اظهار داشت: هيچ دليلی برای دخالت ايران در موضوع پرونده آميا وجود ندارد و اين پرونده ابزار فشار است و برخی كشورها می‌‌خواهند از طريق فشار آن را زنده نگه دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین