کد خبر: ۶۷۰۰۰۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
تبلیغات

آشنایی با محصولات زیبایی ارگانیک: رنگ مو و ریمل چشم

همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که واژه "ارگانیک" چیزی فراتر از واژه‌ای جذاب برای بازاریابی است. ارگانیک واژه‌ای است که برای یک روش کشاورزی قبل از کشت گیاه استفاده می‌شود. بنابراین، رنگ‌های مو به عنوان یک محصولات زیبایی ارگانیک محسوب نمی‌شوند و استفاده از واژه ارگانیک برای آنان، کاملا بی‌معناست.
آفتاب‌‌نیوز :

در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های دو محصول مهم آرایشی و زیبایی وگان و ارگانیک آشنا کنیم؛ بنابراین اگر شما نیز قصد خرید رنگ مو و یا ریمل ارگانیک را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

محصولات زیبایی ارگانیک: رنگ موی

برند‌های مختلفی از کلمه ارگانیک و طبیعی برای رنگ‌های موی خود استفاده می‌کنند. ولی حقیقت اینجاست که هیج رنگ مویی در جهان وجود ندارد که ۱۰۰% ارگانیک و طبیعی باشد. رنگ ۱۰۰% گیاهی، رنگ‌هایی مانند حنا و دیگر رنگ‌های گیاهی هستند. به عبارتی‌دیگر، "تن‌ها رنگ مو طبیعی" که وجود دارد بر پایه عصاره حنا، کاسیا یا نیل است که ترکیبابشان باهم، سایه‌های طبیعی قهوه‌ای، یا یک رنگ مایل به قرمز را ایجاد می‌کند.

آشنایی با محصولات زیبایی ارگانیک: رنگ مو و ریمل چشم

اما آرایشگران اغلب پیشنهاد می‌کنند که از استفاده از حنا، به عنوان یکی از محصولات زیبایی ارگانیک پرهیز کنید، حتی اگر یکی از گزینه‌های طبیعی و بسیار سالم برای رنگ مو باشد. زیرا وقتی آن را اعمال کردید، برای همیشه روی مو‌های شما باقی می‌ماند و اگر بعد‌ها خواستید مو‌های خود را رنگ کنید، به مشکل برخورد خواهید خورد؛ به ویژه اگر قصد داشته باشید تا مو‌های خود را روشن سازید. کریس اپلتون (Chris Appleton)، آرایشگر مشهور جهان که آرایشگر سلیبریتی‌های مشهوری مانند کیم کارداشیان و جنیفر لوپز است، چنین عقیده دارد که مو پس از استفاده از حنا به سادگی با استفاده از دکلره روشن نمی‎گردد و مجبور هستید تا از رنگ‌های تیره به جای رنگ‌های روشن استفاده نمایید.

نکته‌ای دیگر نیز که باید حتما بدان توجه داشته باشید این است که حنا مانند همه محصولات زیبایی ارگانیک گیاهی دیگر، حاوی فلزات سنیگین است، زیرا در خاک رشد می‌کند. حذف فلزات حنا از آن، زمانی که برای رنگ مو پردازش می‌شود، تقریبا غیرممکن است. اگر از حنا استفاده کرده باشید و سپس بعد از آن قصد بلیچ کردن مو‌های خود را داشته باشید، مواد بلیچ کننده با فلزات سنگین واکنش داده (و این واکنش غیرقابل کنترل است) که منجر به تولید گرمای زیاد می‌شود؛ در نتیجه به راحتی موهایتان می‌سوزد.

حال پرسش اساسی اینجاست آیا رنگ‌های مو ایمن‌اند؟ در پاسخ به این پرسش باید از شما خواهش کنیم که به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

آشنایی با محصولات زیبایی ارگانیک: رنگ مو و ریمل چشم

آیا رنگ مو‌های طبیعی، یک محصولات زیبایی ارگانیک به شمار می‌ایند؟

نکته‌ای که باید بدانید این است که رنگ مو سرشار از مواد غیرآلی، غیرآرگانیک و شیمیایی است. لطفا توجه کنید که لزوما مواد شیمیایی بد و خطرناک نیستند. فراموش نکنید آب خود یک ماده شیمیایی است.

رنگ مو‌های معمولی برای کار کردن به ۴ ماده تشکیل دهنده نیاز دارند: رنگ مو‌های اکسیداتیو، آنتی‌اکسیدان برای جلوگیری از واکنش رنگ قبل از استفاده، مواد قلیایی مانند آمونیاک یا MEA و در نهایت هیدروژن پراکسید. هیچ‌کدام از این مواد، طبیعی و ارگانیک نیستند. دیگر اجزای رنگ‌های مو که جز ترکیبات پایه‌ای به شمار می‌آیند، حال چه کرم و چه ژل باشند، قادر به رنگ کردن مو به تنهایی نیستند.

همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که واژه "ارگانیک" چیزی فراتر از واژه‌ای جذاب برای بازاریابی است. ارگانیک واژه‌ای است که برای یک روش کشاورزی قبل از کشت گیاه استفاده می‌شود. بنابراین، رنگ‌های مو به عنوان یک محصولات زیبایی ارگانیک محسوب نمی‌شوند و استفاده از واژه ارگانیک برای آنان، کاملا بی‌معناست.

رنگ مو کاملا بی‌خطر است

براساس سازمان غذا، دارو و مواد آرایشی، تمامی رنگ‌های مو و دیگر مواد آرایشی قبل از رسیدن به دست مصرف‌کننده باید تاییدیه FDA را به دست آورد. پژوهش‌های بسیار نشان داده است که این رنگ‌ها، آسیب جدی به سلامتی وارد نمی‌کنند.

ایا می‌توان یک رنگ موی تمیز پیدا نمود؟

رنگ موکار حرفه‌ای نیویورکی که در سالن بسیار معروف استفانی براون و IGK کار می‌کند، چنین عقیده دارد، هنگام انتخاب محصولات زیبایی ارگانیک مانند رنگ مو توجه داشته باشید که این دو ماده در ترکیبات آنان نباشند: آمونیاک و فنیلین‌دی‌آمین. وی اینگونه توضیح می‌دهد که فینیلین‌دی‌آمین در رنگ‌های تیره مانند مشکی و قهو‌های زیاد استفاده می‌شود که می‌تواند سبب ایجاد آلرژی و حساسیت در افراد شوند. در برخی نیز موجب حساسیت‌های بسیار نادر و شدیدی می‌شود. تنها راه ممکن برای آنکه مطمین شوید آیا بدان حساسیت دارید یا خیر این است که آن را قبل از استفاده بر روی مو‌های خود، بر روی قسمتی از پوست خود به مدت ۲۴ ساعت قرار دهید. این مهم در افرادی که بیماری درماتیت یا دیگر بیماری‌های پوستی را در گذشته پشت سر گذاشته‌اند، اهمیت بیشتری دارد.

کریس اپلتون، رنگ‌کار معروف آمریکایی عقیده دارد بهترین رنگ مویی جز محصولات زیبایی ارگانیک محسوب می‌شود که در ترکیبات خود از موادی همچون آمونیاک، پارابن، سیلیکون و دیگر مواد شیمیایی بسیار خطرناک استفاده نشده باشد.

امتحان بهترین رنگ موی وگان وگان

علاوه‌بر توجه به ترکیبات به کار رفته در رنگ‌های مو، شما همیشه می‌توانید یک رنگ مو وگان را انتخاب نمایید. دو سالن بسیار معروف در نیویورک، IGK و سالن استفانی براوون (Stephani Brown) رنگ موی Revlon را پیشنهاد می‌دارند، برپایه گفته‌های آنان، رنگ‌دانه‌های این رنگ مو از رنگ‌دانه‌های گیاه کنف گرفته شده که بر روی تار‌های مو به خوبی عمل می‌کند.
بنابراین، گرچه رنگ مویی با نام رنگ موی ارگانیک وجود خارجی ندارد، اما شما هنوز می‌توانید گزینه‌های مناسبی را انتخاب نمایید.

چرا استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک در ریمل‌ها، به عنوان مهم‌ترین محصولات زیبایی ارگانیک تا این اندازه مهم‌اند؟

ریمل‌های معمولی حاوی مواد شیمیایی خطرناکی است و این سموم در صورت استفاده روزانه می‌توانند از طریق پوست ما، وارد بدن شده و انواع بیماری‌ها را ایجاد نمایند. پارابن، رنگ‌های مصنوعی، فرمالدئید، پروپیلن گلیکول و پلی‌بوتن از جمله این مواد هستند که در صورت وجود در ترکیبات ریملی، از خریدشان جدا خودداری نمایید.

درک این نکته واقعا گیج‌کننده است که اگرچه اتحادیه اروپا بیش از ۱۳۰۰ ماده شیمیایی را در محصولات بهداشتی و زیبایی منع کرده است، اما ایالات متحده از سال ۱۹۳۸ کمتر از سی تغییر ایجاد کرده است. هر روز، ما از محصولاتی با مواد شیمیایی استفاده می‌کنیم که می‌تواند منجر به مشکلات جدی برای سلامتی یا محیط ما شوند. اگر شما نیز قصد خرید ریمل وگان و ارگانیک را دارید، به مطالب آورده شده در زیر توجه نمایید.

آشنایی با محصولات زیبایی ارگانیک: رنگ مو و ریمل چشم

چرا استفاده از محصولات زیبایی ارگانیک همچون ریمل‌های وگان تا این اندازه اهمیت دارند؟

ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که ریمل طبیعی و ارگانیک ساخته دست ما به هیچ حیوانی آسیب نمی‌رساند! به همین باید به دنبال برند‌هایی باشیم که بر روی حیوانات آزمایش نمی‌کنند و حاوی موادی مانند کارمین، لانولین یا موم (که به شدت برای حیوانات مضر است) نباشد.

انتخاب و خرید لوازم آرایشی سالم، ایمن و تمیز آن‌طور که به نظر می‌رسد دلهره آور نیست. در زیر ما به معرفی دو نمونه از ریمل‌های طبیعی و ارگانیک پرداخته‌ایم که ضمن کمک به محافظت از سیاره ما، زمین، احساس زیبایی و اعتماد به نفس بیشتری را در شما ایجاد می‌کند.

۱. ۱۰۰% Pure Ultra Lengthening Mascara ریمل وگان بلندکننده آلترا، یکی از محصولات زیبایی ارگانیک است که فاقد مواد شیمیایی خطرناک و ساخته شده از مواد طبیعی و ارگانیک است. مدتهاست که این ریمل تحسین جامعه بین‌الملل سلامت و زیبایی را از آن خود کرده است. این ریمل، باعث نرم‌شدن مژه‌ها شده و محافظ طبیعی آنان را از بین نمی‌برد. این ریمل خارق‌العاده، مخلوطی از رنگ دانه‌های چای سیاه، توت و کاکائو است که باعث ایجاد رنگی مناسبی برای تیره‌کردن مژه‌ها ایجاد کرده است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این ریمل دوست‌داشتنی، ماندگاری بالا و رنگ‌دانه‌های قوی آن است.

۲. ریمل وگان Lily Lolo Black؛ این ریمل از مواد کاملا طبیعی و ارگانیک در ساختار خود استفاده کرده و فاقد ترکیبات شیمیایی سمی از جمله گلوتن است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ریمل آن است که به سرعت خشک شده و برای هر رنگ چشمی مناسب است.

ترکیباتی میوه، دانه آفتابگردان و واکس‌های carnauba در ریمل لیلی لولو استفاده شده است. مواد طبیعی به کار رفته در این ریمل، آن را برای چشم‌های حساس به گزینه‌ای بسیار مناسب تبدیل کرده است. در ساختار این دسته از محصولات زیبایی ارگانیک، از عطر، الکل، سرب، پارابن و سایر مواد شیمیایی مصنوعی خطرناک دوری شده است. یکی از ویژگی‌های خوب این ریمل، قدرت بالای مرطوب‌کنندگی آن برای مژگانتان است.

برای زیباترنشتن روی تار‌های مژه آن را به صورت زیگزاک از انتهای تار‌های مژه به سمت قسمت بیرونی، بر روی آنان زنید تا شاهد مژه‌های بلند، زیبا، حجیم و کشیده باشید. براساس گفته‌های سازندگان آن، بیش از ۳ بار، این ریمل را بر روی تار‌های مژه نکشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین