کد خبر: ۶۷۰۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

بایدن: مخترع لامپ یک سیاهپوست بود نه ادیسون!

نامزد ریاست جمهوری دموکراتهای آمریکا بعد از گفتن اینکه یک مرد سیاهپوست مخترع لامپ بوده نه توماس ادیسون، جنجال آفرین شد.
بایدن: مخترع لامپ یک سیاهپوست بود نه ادیسون!
آفتاب‌‌نیوز :

 جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکراتهای آمریکا با هدف جلب نظر رای دهندگان سیاهپوست آمریکا مدعی شد که یک مرد سیاهپوست مخترع لامپ بوده نه سفیدپوستی به نام ادیسون.

به گزارش خبرگزاری هند، او در اظهاراتی در محل کلیسای گریس لوتران تاکید کرد: ما تاریخ را در کلاسهای تاریخ درس نمی‌دهیم. مردم نگرانند که چیزی که درس داده می‌شود با واقعیت متفاوت باشد. محض نام خداوند چرا واقعا در کلاسهای تاریخ، تاریخ تدریس نمی‌کنیم؟ یک مرد سیاهپوست مخترع لامپ حبابی است نه یک مرد سفیدپوست به نام ادیسون.

او در ادامه به مردم کنوشا در ایالت ویسکانسین بعد از جلسه‌ای خصوصی با جیکوب بلیک و خانواده‌اش، گفت، می‌تواند به آمریکایی‌ها کمک کند با قرنها نژادپرستی سیستماتیک مقابله کنند.

با این حال کاربران اینترنتی در واکنش به اظهارنظرهای بایدن دیدگاه‌های مختلفی مطرح کردند و کاربری به نام ریموند آرویو به حقیقت یابی پرداخته و گفت: این توماس ادیسون بوده که در واقع لامپ حبابی را اختراع کرده است. لوئیس لاتیمر (مرد سیاهپوستی که بایدن احتمالا مد نظر داشته) تنها یک رشته در لامپ به وجود آورد که به لامپها اجازه داده طولانی‌تر بسوزند.

کاربر دیگری گفت: باشد یک مرد سیاهپوست لامپ حبابی را اختراع کرده نه یک مرد سفیدپوست به نام ادیسون. اما این مرد سیاهپوست اسم دارد و اسمش لوئیس لاتیمر است و کسی نیست که بایدن نشناسد. او لامپ را اختراع نکرد بلکه یک رشته فیلامنت ارتقا یافته ایجاد کرد. او عامل تحریک به اختلافات نژادی بیشتر شده است.

لاتیمر که سابقا والدینش برده بودند در عین حال نقش مهمی در توسعه تلفن داشته و رشته فیلامنت کربن را برای لامپ ایجاد کرد.

لاتیمر با برخی از بزرگترین مخترعان و دانشمندان شامل آلکساندر گراهام بل، هیرام اس. ماکسیم و توماس آلوا ادیسون کار کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین