کد خبر: ۶۷۰۱۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در برخی مناطق

سازمان هواشناسی با صدور هشداری از نفوذ سامانه بارشی، وقوع رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر داده است.
هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در برخی مناطق
آفتاب‌‌نیوز :

در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که این شرایط جوی فردا (۱۸ شهریور) در مازندران و ارتفاعات گیلان و پس فردا (۱۹ شهریور) در ارتفاعات استان‌های گلستان و مازندران و شمال استان آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این هشدار احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن مسیل‌ها و اختلال در فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد. از این‌رو در تردد، چرای دام و اتراق در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها احتیاط و آبراه‌ها کنترل شوند همچنین تمهیدات لازم برای محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز اتخاذ شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگری از وزش باد به نسبت شدید و افزایش ارتفاع موج بین نیم تا ۱.۵ متر در سواحل جنوبی دریای خزر خبر داده است.

بر این اساس فردا (۱۸ شهریور) سواحل جنوبی دریای خزر متلاطم می‌شود. از این‌رو احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق‌های کوچک و شناورها وجود دارد.

سازمان هواشناسی تاکید کرده است که از شنا و هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی ممانعت و فعالیت‌های شیلاتی محدود شود.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین