کد خبر: ۶۷۰۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
در دیدار هیاتی از سفارت ایران در بغداد

استاندار کربلا: ممنوعیت صدور ویزا برای اربعین همچنان ادامه دارد

هیاتی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با استاندار کربلا دیدار و گفت‌وگو کرد.
استاندار کربلا: ممنوعیت صدور ویزا برای اربعین همچنان ادامه دارد
آفتاب‌‌نیوز :

 هیاتی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با نصیف جاسم الخطابی، استاندار کربلای معلی دیدار و دو طرف در رابطه با همکاری و هماهنگی میان مسئولان محلی این استان و جمهوری اسلامی ایران بحث و رایزنی کردند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی استانداری کربلا، الخطابی در این دیدار تاکید کرد: پس از پایان اپیدمی کرونا و مناسب شدن اوضاع بهداشتی در منطقه این شرف بزرگ را خواهیم داشت که در خدمت زائران امام حسین علیه السلام از سرتاسر جهان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت محلی استان کربلا به تصمیمات دولت مرکزی عراق که هدف آن حفظ سلامت شهروندان عراقی و زائران امام حسین است، پایبند است.

استاندار کربلا تاکید کرد که ممنوعیت صدور ویزا برای مراسم اربعین همچنان ادامه دارد و عدم وجود واکسن و یا درمان برای ویروس کرونا باعث شده است که این ویروس خطری برای سلامت و زندگی مردم باشد.

وی در پایان گفت: امیدواریم این بیماری اپیدمی از بین برود تا در خدمت زائران امام حسین علیه السلام باشیم.

پیش از این ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در مصاحبه با ایسنا در پاسخ به این سوال که در برخی از رسانه‌ها اظهار نظری از استاندار کربلا منتشر شده مبنی بر اینکه این استان آماده پذیرایی از زائران در ایام اربعین حسینی است، گفت: به نظر می‌رسد از صحبت‌های ایشان برداشت اشتباهی صورت گرفته و گویی قرار است ایشان امشب در مورد این صحبت‌ها توضیح دهد و بگویند که منظورشان چه بوده است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با موضوع اربعین همان طور که پیش از این نیز اشاره شده عراق زائر خارجی برای اربعین به خاطر شرایط کرونا نمی‌پذیرد، گفت: این موضوع کاملا روشن است و دولت عراق برای پذیرش زئران در ایام اربعین با توجه به شرایط کرونا و تبعات احتمالی آن آمادگی ندارد و زائر خارجی نمی‌پذیرد.

مسجدی همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق گفت: مدتی مرزها بسته شده بود ولی اکنون هفته‌ای دو روز امکان رفت و آمد از مرزها وجود دارد و آن نیز برای بحث تجاری است.

وی با بیان اینکه در آینده این تردد به چهار روز در هفته افزایش پیدا می‌کند، گفت: پروازهای هوایی نیز کاملا تعطیل شده بود ولی به تدریج این زمینه فراهم شد که یکی دو پرواز در هفته انجام می‌شود که این موضوع نیز شامل موارد خاص است و شامل زائر نیست. مثلا شامل دانشجویانی است که فعالیت دانشگاه‌های آن‌ها آغاز شده و یا افراد بیمار،‌ تجار، دیپلمات‌ها و یا کسانی است که در عراق مشغول به فعالیت هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین