کد خبر: ۶۷۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۲
شورای شهر و فراکسیون شهری در بی‌خبری

مونوریل غیرقانونی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- یک عضو فراکسیون شهری مجلس گفت: «اصل کار احداث منوریل غیر قانونی است».

«قدرت الله علیخانی»، نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس در مورد بسته‌شدن قرارداد احداث چهار خط منوریل توسط دولت به خبرنگار آفتاب توضیح داد: «انجام این کار نیازمند مصوبه شورای شهر و در غیر این صورت غیر قانونی است».

این نماینده مجلس در پاسخ به این سئوال که «آیا مجلس در این مورد دخالت خواهد کرد؟» پاسخ داد: خیر، این موضوع به مجلس ربطی ندارد، دولت نهم از این دست کارهای بدون مصوبه و قانون زیاد انجام می‌دهد».

این در حالی است که اعضای شورای شهر تهران نیز نسبت به بسته شدن قرارداد احداث منوریل از جانب دولت اظهار بی اطلاعی می‌کنند، تا جایی که مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد «هنوز در این زمینه چیزی به شورا نیامده است».

چمران گفت: «آن قدر برای مترو پول كم داریم كه به این چیزها نمی‌رسیم».

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش كه با توجه به این كه تصمیم‌گیری در ارتباط با احداث منوریل و خطوط آن بر اساس نتایج بررسی كمیته تشکیل شده است، پس دولت بر چه اساسی اقدام به عقد قرارداد منوریل كرده؟‌ پاسخ داد: «نمی‌دانم»!

مهدی چمران در حاشیه سیصد و یكمین جلسه شورای دوم (تاریخ 29 بهمن 85) به خبرنگاران گفته بود كه احداث منوریل و كریدورهای آن‌ در جلسه‌ای با حضور وی، تشكری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیك شهردار تهران، محسن هاشمی مدیر عامل شركت مترو تهران، وزیر كشور و رئیس شورای عالی ترافیك مورد بحث و بررسی قرار گرفته و قرار شده كه كمیته تخصصی جزئیات آن را به طور دقیق مطالعه و نتایج را به شورای شهر و شورای عالی ترافیك تا دو هفته آینده ارائه كند.

اما وی روز گذشته در حاشیه پنجاه و چهارمین جلسه علنی بدون حضور مستمع شورای سوم شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر این كه آیا كمیته مذكور نتایج مطالعات خود را به شورا ارائه كرده است،‌ گفت: «دارند كار می‌كنند و از نظر فنی هنوز گزارشی نداده‌اند‌».

رئیس كمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز اعلام کرده که در سیستم ریلی تعریف شده در طرح جامع ترافیك تهران خطوط مشخصی برای احداث منوریل تعریف نشده است.

«حمزه شكیب» با بیان این كه دولت هنوز هیچ پاسخی برای احداث منوریل به شورای شهر ارائه نكرده است و از متن قرارداد منعقد شده نیز بی‌اطلاعم، در پاسخ به این پرسش كه آیا در طرح جامع حمل و نقل و ترافیك شهر تهران خطوطی برای احداث منوریل تعیین شده است؟ پاسخ داد: «در مطالعات و گزارش ارائه شده به كمیسیون عمران توسط مسئولان شهرداری تعریفی از سیستم ریلی تهران به عنوان منوریل وجود ندارد».

رئیس كمیسیون عمران شورای شهر تهران در ادامه اظهارات خود خاطرنشان كرد: در طرح جامع تهران، 8 خط‌ مترو و 4 خط ‌سریع‌السیر به عنوان خطوط ریلی برای تهران تعریف شده است اما مشخصاً چیزی به نام منوریل در آن مطرح نشده است.

وی تأكید كرد: «همچنان امیدواریم كه مطالعات منوریل از سوی دولت به دستمان برسد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین