کد خبر: ۶۷۰۳۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶

وزیر آموزش و پرورش: ممکن است هر لحظه تصمیم دیگری در خصوص مدارس گرفته شود

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نداریم، گفت: ما موظف به ارائه خدمات آموزشی بوده و به علت کارکردهای آموزش حضوری، این نوع آموزش را به آموزش غیر حضوری ترجیح می دهیم.
وزیر آموزش و پرورش: ممکن است هر لحظه تصمیم دیگری در خصوص مدارس گرفته شود
آفتاب‌‌نیوز :

نهصد وهفتاد و نهمین(۹۷۹ )جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، محسن حاجی میرزایی در این جلسه اظهار کرد: یکی از سیاست های اعمالی این بود که در هیچ جایی نباید در مورد حضور بچه ها در مدارس سخت گیری و اجباری در کار باشد.

وی با اشاره به اینکه اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نداریم، اضافه کرد: ما موظف به ارائه خدمات آموزشی هستیم و به علت کارکردهای آموزش حضوری این نوع آموزش را به آموزش غیر حضوری ترجیح می دهیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر خانواده ها در مورد آموزش حضوری فرزندانشان نگرانی دارند می توانند از طریق آموزش غیر حضوری( شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی ایران و...) برای آموزش و یادگیری فرزندان خود اقدام کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ظرفیت های مختلفی در شبکه شاد پیش بینی شده است، تصریح کرد: این نرم افزار را گسترش داده ایم و قابلیت های مختلفی در آن پیش بینی شده از جمله امکان ارتباط زنده با دانش آموزان، حضور و غیاب و تکلیف دانش آموزان؛ تمامی مطالب درسی در این شبکه بارگذاری شده است تا دانش آموزان مشکلی نداشته باشند.

وی گفت: هزینه اینترنت دانش آموزان و معلمان در شبکه شاد با موافقت رئیس جمهور رایگان شده است و خانواده ها از طریق اپراتورها می توانند به رایگان استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امکان استفاده از آموزش معکوس برای معلمان فراهم شده است؛ برای آنهایی که دسترسی به اینترنت و فضای مجازی ندارند مدرسه تلویزیونی ایران و آموزش حضوری پیش بینی شده، چون تراکم دانش آموزان در این مناطق خیلی پائین است.

حاجی میرزایی تاکید کرد: مدرسه دایر است و امسال هیچ مدرسه ای تعطیل نخواهد شد، مدرسه به عنوان کانال اصلی ارتباط بین خانواده ها و دانش آموزان باز بوده و خدمات آموزشی ارائه می کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: موضوع دیگر بحث نظارت است، نظارت امسال با نظارت سال های دیگر متفاوت و فرق دارد چون شرایط محیطی تربیتی دانش آموزان دچار تغییر و تحول شده است.

وی افزود: همه مدیران مدارس موظفند طرح آموزشی خود را برای دانش آموزان مشخص کنند که کدام دانش آموزان در مدرسه حضور داشته باشند و چه کسانی غیرحضوری باشند، همه مدارس باید مسیرهای آموزشی خود را مشخص کنند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: ان شاء الله طی دو هفته ضعف ها را شناسایی و بر طرف می کنیم و برای آموزش نهایی دانش آموزان در اول مهر ماه آماده می شویم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور، گفت: این اجلاس دو روزه از طریق شبکه شاد برگزار شد و تمامی مسائل و موضوعات آموزش و پرورش در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ما تمامی امکاناتی را که در اختیار داشتیم به خدمت گرفتیم که سال تحصیلی خوبی داشته باشیم، توصیه ما به خانواده ها، آموزش حضوری است و البته تاکید می کنم اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست.

حاجی میرزایی اظهارکرد: امروزه کلید واژه کسانی که در سطح جهان در مورد مدیریت جریان آموزش سخن می گویند، عباراتی مانند آموزش حضوری و غیر حضوری(مجازی) اظهار نظر کرده اند، سخن از مدیریت آموزش در شرایط بحران است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در شرایط بحران با عدم قطعیت کامل مواجه هستیم و ممکن است هر لحظه تصمیم دیگری گرفته شود، باید بپذیریم که کرونا شرایط عادی زندگی را دچار تغییر و تحول و تصمیم گیری را سخت کرده است.

وی تصریح کرد: ما در بازگشایی مدارس بر اساس چارچوب و دستورالعمل های وزارت بهداشت و تجربه آنها در ایام محرم عمل کرده ایم و درهمه موارد با وزارت بهداشت هماهنگی لازم داریم.

حاجی میرزایی اظهار کرد: اولویت اصلی ما حضور در مدرسه است چرا که هیچ چیزی جای آموزش حضوری نمی گیرد، ولی اجباری هم برای حضور دانش آموزان در مدرسه نداریم چون دانش آموزان می توانند از امکانات دیگری که اعلام کرده ایم برای آموزش و یادگیری استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما برای بازگشایی مدارس، تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. این ستاد یک مرجع قانونی بوده و همه جنبه های آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و... را در نظر می گیرد، ما خود را موظف به هماهنگی با این ستاد می دانیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کسی حق مجبور کردن دانش آموزان را به حضور در مدرسه ندارد ولی ما کار خودمان را که همان آموزش است ادامه می دهیم و اعلام می کنیم تعلیم و تربیت نباید در هیچ شرایطی تعطیل شود.

حاجی میرزایی افزود: در آموزش وپرورش با توجه به گستردگی آن و وجود دیدگاهها و ایده های مختلف تصمیم گیری خیلی سخت و مشکل است.

وزیر آموزش و پرورش با گلایه از برخی از افراد، گفت: برخی از افراد باعث ایجاد تنش و نگرانی در جامعه شدند. این شرایط به قول متخصصان بهداشت و درمان شاید سالها ادامه داشته باشد، آیا ما باید تعلیم و تربیت را تعطیل کنیم؟ ما در شرایط عادی نیستیم که آموزش را به روش گذشته ادامه دهیم، ما ناچاریم با توجه به شرایط موجود حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: همه در این شرایط بحرانی باید به آموزش و پروش کمک کنند تا بتوانیم دغدغه خانواده ها برای تعلیم و تربیت فرزندانشان را برطرف کینم.

حاجی میرزایی با طرح این سئوال که آیا مدارس در دنیا تعطیل شده است؟ اظهار کرد: شما از رسانه ها اخبار آموزش و پرورش کشورهای مختلف را می بینید و می شنوید، همه به نوعی دنبال بازگشایی مدارس هستند چون چاره ای جز این وجود ندارد و نمی توان کار آموزش و پرورش را تعطیل کرد.

وی با اشاره به نیاز جامعه به آرامش فکری و روانی، ادامه داد: هدف ما ایجاد آرامش در جامعه و نظام تعلیم و تربیت است، شاید به نوعی بتوان گفت بچه ها از حیث رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقیدتر از ما بزرگترها هستند، طرح همیار پلیس را که ما تجربه آن را داریم، خیلی به راهنمایی و رانندگی برای بستن کمربند ایمنی کمک کرد چون بچه وقتی با اولیاء سفر می کنند این نکات را به پدر و مادر خود تذکر می دهند، بنابراین اگر در این شرایط درست عمل کنیم و فرهنگ سازی کنیم همین بچه ها الگوی ما در رعایت مسائل بهداشتی خواهند بود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: به همه مدیران مدارس اعلام کرده ایم اگر راهکار و راه حلی برای تسهیل کار آموزش و یادگیری دانش آموزان دارند به شرط آن که برای خانواده ها مشکلی ایجاد ننماید به آن عمل کنند.

وی افزود: همیشه بر اساس یک روال عادی و از پیش تعیین شده زندگی کرده ایم ولی اکنون باید روش های گذشته را کنار بگذاریم و به روش دیگری زندگی کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در شرایط حاضر هر کاری که بخواهی انجام بدهی یک عده ای سعی می کنند مشکلاتی برای شما ایجاد کنند؛ وقتی گفتیم آموزش غیر حضوری باشد گفتند امکانات نداریم و وقتی گفتیم حضوری باشد به نوعی دیگر مخالفت کردند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: نمی توان زندگی و تعلیم و تربیت را تعطیل کرد و در خانه نشست، اعتقاد داریم ان شاء الله بدنبال هر سختی و ناراحتی، گشایش و شادی هم خواهد آمد؛ الان انتظار از همه دوستان این است که ما را در این شرایط بحرانی کمک کنند تا چرخه تعلیم و تربیت ادامه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش یادآور می شود، در این جلسه اعضای شورای عالی نگرانی ها، دغدغه ها، دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را درباره بازگشایی مدارس و تداوم آموزش و یادگیری دانش آموزان بیان کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
محرم ازاردبیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
0
خودتان راهم بکشیدبچه به مدرسه نمی فرستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
تا دیر نشده باید مدارس رو تعطیل کنید چون سلامتی بچه های مردم مهمتر از درسشونه .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین