کد خبر: ۶۷۰۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳

صالحی: شورای عالی امنیت ملی درباره عوامل خرابکاری حادثه نطنز نظر می‌دهد

رییس سازمان امرژی اتمی از بررسی ابعاد فعالیت‌های هسته‌ای کشورهای همسایه در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خبر داد و گفت: درباره عوامل خرابکاری در سایت هسته ای نطنز باید شورای عالی امنیت ملی نظر بدهد.
صالحی: شورای عالی امنیت ملی درباره عوامل خرابکاری حادثه نطنز نظر می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز :

علی اکبر صالحی در حاشیه نشست امروز - سه شنبه - کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون امنیت ملی یکی از کمیسیون‌های مهم به خصوص در بحث محوری فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران است به ویژه فعالیت‌هایی که تبدیل به چالش عمده بین ایران و جهان استکبار شده است.

وی با اشاره به حضور در برخی از جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بنا بر دعوت نمایندگان، افزود: ما ضمن حضور در جلسات این کمیسیون، گزارشی درباره پیشرفت کارها در حوزه صنعت هسته‌ای به نمایندگان ارائه می‌دهیم و در نشست امروز قرار است درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورهای همسایه صحبت گزارش دهیم.

صالحی یادآور شد: کشور امارات متحده عربی اولین رآکتور هسته‌ای را راه‌اندازی کرده و قرار است چهار رآکتور هسته‌ای داشته باشد. عربستان سعودی نیز تصمیم جدی برای ورود به این حوزه گرفته است و در کشور ترکیه هم فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای در ارتباط با ساخت نیروگاه شروع شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم دنبال رایزنی با سازمان انرژی اتمی است تا بُعد امنیتی این مساله برای جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنیم.

صالحی در پاسخ به سوالی درباره خرابکاری اخیر در سایت هسته‌ای نطنز، گفت: در جلسات گذشته کمیسیون امنیت ملی مجلس درباه حادثه نطنز صحبت شده و تکلیف اتفاق رخ داده روشن شده است. سازمان انرژی اتمی هم از روزی که این اتفاق افتاد اقدامات لازم را در دو فاز شروع کرد.

وی ادامه داد: ما در فاز نخست نسبت به تامین تجهیزات و راه‌اندازی مقدماتی برای تولید سانتریفیوژهای پیشرفته اقدام کردیم و در فاز بعدی قدم بلندمدتی را برخواهیم داشت.

به گفته رییس سازمان انرژی اتمی لذا با توجه به اقدام خرابکارانه و خبیثانه تصمیم گرفته شد تا سالن مدرن‌تر، وسیع‌تر و فراگیرتری را از نظر همه ابعاد در نزدیکی نطنز برای این امر احداث کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: درباره عوامل خرابکاری حادثه سایت هسته‌ای نطنز باید شورای عالی امنیت ملی نظر بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین