کد خبر: ۶۷۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۶

روسیه: شورای امنیت باید حامی آژانس باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بار دیگر بر موضع کشورش در حمایت از ادامه روند همکاری‌های جاری میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران تاکید کرده و خواستار همکاری بیشتر ایران شده‌است.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس در بیانیه میخائیل کامینین که روز دوشنبه از سوی پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده آمده‌است: «هر تصمیمی که در شورای امنیت درباره برنامه اتمی ایران اتخاد ‌شود باید در راستای تقویت موضع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت ادامه بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ایران باشد».

کامینین در ادامه افزوده‌است: «در ارتباط با تصمیمات شورای امنیت (درباره برنامه هسته‌ای ایران) روسیه همواره یک موضع تغییر ناپذیر داشته‌است، این تصمیمات باید موقعیت IAEA را در ادامه همکاری با ایران بهتر کرده و اقدامات آژانس برای ایجاد شرایطی که اعتماد جامعه جهانی را به برنامه اتمی ایران جلب کند مورد حمایت قرار دهد».

در بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به گزارش اخیر مدیرکل آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران آمده‌است: «شرایط آژانس می‌تواند برای احیای اعتماد به برنامه هسته‌ای ایران موثر باشد و ایران نیز باید آنها را بپذیرد».

گفتنی است علیرغم فشارهای سیاسی آمریکا و متحدان اروپایی‌اش جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه گزارش محمدالبرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مثبت ارزیابی کرده و با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران مخالفت کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین