کد خبر: ۶۷۰۳۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

روایت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از لو رفتن یک عملیات مهم

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کتاب اوج دفاع خود در شهریور ۶۵ روایتی از عملیات کربلای ۲ و لو رفتن این عملیات نوشت.
آفتاب‌‌نیوز :

مرکز اسناد آیت‌الله هاشمی در خاطرات روزانه وی، خاطره‌ای از شهریورماه ۶۵ برگرفته از کتاب «اوج دفاع» منتشر کرد. هاشمی رفسنجانی نوشته است: دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۶۵ اول وقت فرماندهان سپاه آمدند و گزارش عملیات کربلای دو را دادند. موفق نبوده‌اند. در محوری که مجاهدین عراق عمل کرده‌اند، توفیق نسبی داشته‌اند و در محور عمل نیروهای خودمان با دادن حدود چهارصد نفر شهید و مفقود، عقب نشینی کرده‌اند. گزارش عملیات آینده را دادند که امیدوار کننده نبود.

به جلسه ستاد قرارگاه رفتیم. گزارش کامل دادند و مشورت شد. به خاطر لو رفتن عملیات و به دست نیامدن راهکار کامل، دستور داده شد در قرارگاه تاکتیکی نجف، یکبار دیگر بررسی کنند و نظر بدهند تا در جلسه آینده تصمیم‌گیری شود. ظهر آقای رفیق‌دوست آمد. گزارش سفر به لیبی و تهیه تدارکات را داد.

روایت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از لو رفتن یک عملیات مهم

سپس سرهنگ حسنی سعدی فرمانده نیروی زمینی آمد. نیازهایش و پیشرفت کار سازماندهی جدیدش را گفت. تلفنی با رئیس جمهور که امروز از حراره برگشته‌اند، احوالپرسی کردم. راضی به نظر می‌رسند. ظهر فاطی خبر داد که مهدی از جبهه تلفن کرده است و منشی دفترم گفت چون گردانشان در حاج عمران عمل کرده است، آنها را به عقب آورده‌اند. تا شب در دفترم به خواندن گزارشها و انجام کارها پرداختم. تلفنی با آقای خامنه‌ای درباره تشییع جنازه عراقی‌های شهید در عملیات کربلای دو مشورت کردم. شب آقایان محسن رضایی و رفیق‌دوست آمدند. درباره نیازهای جنگ و مشکلات همکاری ارتش و سپاه بحث شد. به خانه رفتم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
با سلام کربلای 1 و 2 با هم در دوشب انجام شد که شب اول درست می‌فرمایند لو رفت وبنده و پدرم در اون عملیات حضور داشتیم و فرمانده ما هم حاج محمود کاوه بود ن آقای رفیق دوست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین