کد خبر: ۶۷۰۴۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

رئیسی: دستگاه قضا از فقها استمداد می‌طلبد

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز در دستگاه قضایی هزاران سوال و پرونده مطرح است که پاسخ آنها را از فقها طلب استمداد می‌کنیم.
رئیسی: دستگاه قضا از فقها استمداد می‌طلبد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه تهران افزود: فقیه کسی است که علم در سرشت او جا گرفته باشد و همه مواضع، بیان، رفتار و حتی سکوت او هم جلوه فقه باشد.

وی ادامه داد: فقیه کسی است که آنچه از فقه و آموخته های دینی است در همه وجود او جا گرفته و ما امروز بر این باور هستیم که همه زوایای زندگی انسان معاصر می تواند بهره مند از فقه و دین باشد و پرچمی را که امام راحل برافراشته و امروز در دست مقام معظم رهبری قرار دارد.

رئیسی اظهار داشت: در اینجا ضرورت نقش فقها، اساتید و حوزه ها در پاسخگویی به سوالات، شبهات و ارائه پژوهش ها و تحقیقات کاربردی احساس می شود البته کارهای بسیاری در این زمینه انجام شده و اقدامات بسیاری نیز باید انجام شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: فقها باید در رابطه با موضوع شناسی کار کنند و در دستگاه قضا نیز مهمترین ابزار قضا، علم و دانش و فقه است و بنا نهادن دستگاه قضا مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی باید کاملا بروز و به هنگام باشد.

وی تصریح کرد: امروز فرق زمان ما این است که دین حکومت می کند و دین در متن جامعه قرار دارد بنابراین مبانی امور فقهی و اجتهادی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
2
بهتره از متخصصین کمک بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
2
بروید ببینید در جوامعی که جرم و بزه و جنایت تقریبا به صفر رسیده از چه کسان و ازچه منابع علمی کمک گرفته اند . شما هم بروید از انها استفاده کتید بجای اینکه مسیر چهل سال قبل را ادامه بدهید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین