کد خبر: ۶۷۰۴۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

حضور افراد ناقل کرونا در تجمعات پیگرد قانونی دارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور افراد دارای علایم بیماری کرونا در تجمعات، ادارات، مراسمات و جامعه خطرناک بوده و بدون تردید با آن ها برخورد قضایی خواهد شد.
حضور افراد ناقل کرونا در تجمعات پیگرد قانونی دارد
آفتاب‌‌نیوز :

احد جمالی روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: برخی افراد کرونایی با بی توجهی نسبت به سلامت دیگران، به راحتی در جامعه حضور می یابند.

وی افزود: اداراتی که در استان فاصله گذاری های اجتماعی را رعایت نمی کنند با آن ها برخورد قانونی خواهد شد و در این میان به بانک ها نیز اخطار لازم داده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روند شیوع بیماری در استان، به ویژه شهرستان بویراحمد فزاینده است و احتمال افزایش فوتی ها در این شهرستان ظرف سه هفته آینده وجود دارد.

جمالی تاکید کرد: مسئله آموزش و پرورش و مدارس حساسیت ویژه ای دارد به گونه ای که دشمنان به دنبال پیدا کردن کوچکترین نقصی در این رابطه هستند تا امیال خود را برآورده کنند.

وی ابراز داشت: نیروهای بهداشتی به طور مستمر در مدارس حضور یابند و کار آموزش معلمان و دانش آموزان را انجام و ضد عفونی مدارس را انجام دهند و در این رابطه استانداری آمادگی کامل برای همکاری دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئله کرونا چنانچه میان دانش اموزان همه گیر شود کار بسیار سخت خواهد شد که باید در این باره مدیران و مسئولان مدارس باید به طور مرتب مراقب باشند.

جمالی بیان کرد: دستگاه های نظارتی در بحث مقابله با ویروس کرونا از ظرفیت سپاه و بسیج برای کنترل این بیماری استفاده کنند.

وی افزود: خواهان تعطیلی صنوف نیستیم اما برخی ها هنوز رعایت نمی کنند که می طلبد در این باره برنامه زمانبندی و مدیریت لازم اعمال شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: باید خود مردم به همدیگر در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی تذکر بدهند زیرا که این هشدار ها به نفع همه مردم است.

جمالی با اشاره به احتمال شیوع کرونا در روستاهای استان، عنوان کرد: بخشداران و دهیاران و شوراها باید همکاری های لازم را برای کنترل این بیماری با دستگاه های متولی داشته باشند.

معاون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از مردم استان از وضعیت قرمز کرونا بی اطلاع اند و می طلبد متوجه این قضیه شوند و در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش بکوشند.

احمد مولایی افزود: با وجود وضعیت نگران کننده شهرستان بویراحمد، ازدحام جمعیت به ویژه در ساعات پایانی روز در مرکز استان زیاد است.

وی تصریح کرد: افرادی که تست کرونای آن ها مثبت بوده نباید به طور جد در جامعه حضور یابند.

مولایی ابراز داشت: آمادگی کامل برای برخورد با افرادی که فک پلمب می کنند را دارا هستیم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد روند افزایش موارد مثبت و بستری ها در شهرستان بویراحمد نگران کننده است .

شهرستان بویراحمد نیمی از جمعیت ۷۲۰هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد را در خود جای داده است.

پرویز یزدان پناه تصریح کرد: ۲۵۷ بیمار در بیمارستان های معین کرونا استان بستری بوده که از این تعداد ۱۳۰ نفر مبتلای قطعی هستند.

وی ابراز داشت: ۲۵ بیمار نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری اند و تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی استان تاکنون ۵ هزار و ۸۹ مورد گزارش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین