کد خبر: ۶۷۰۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

اختلافات ترامپ و نظامیان بالا گرفت

پولیتیکو در گزارشی با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر اینکه پنتاگون کاری جز جنگیدن ندارد و کاهش محبوبیت ترامپ در میان نظامیان نوشت: فرمانده ستاد مشترک ارتش با دفاع از این وزارتخانه بر لزوم غیرسیاسی ماندن تاکید کرد.
اختلافات ترامپ و نظامیان بالا گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پولیتیکو، «جیمز مک کانویل» فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا دیروز سه شنبه پس از آنکه «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا آن‌ها را به جنگ برای خوشحال نگه داشتن پیمانکاران دفاعی متهم کرد، ضمن دفاع از فرماندهان ارتش گفت: او و دیگران تصمیم گیری برای اعزام نیروها به جنگ را "بسیار بسیار جدی" می‌گیرند.

در ادامه مطلب درج‌شده در این نشریه آمریکایی با عنوان «فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا: جنگ باید آخرین راه‌حل باشد» می‌خوانیم: هرچند ژنرال مک کانویل در سخنان خود از واکنش به اظهارات ترامپ خودداری کرد، اما از پنتاگون در برابر اتهامات اخیر که این وزارتخانه مرهون تولیدکنندگان اسلحه است، دفاع کرد.

وی گفت: من با ژنرال‌ها، دریاسالارها و استوارها صحبت کرده‌ام. بسیاری از این رهبران پسر و دختری دارند که برای جنگ رفته‌اند یا ممکن است در حال حاضر در جنگ باشند. بنابراین من به مردم آمریکا اطمینان می‌دهم که مقام های ارشد نظامی، اعزام نیرو را برای جنگ تنها در موارد ضروری مربوط به امنیت ملی و یا به عنوان آخرین چاره توصیه می‌کنند. من از این بابت احساس قدرت بسیاری می‌کنم. وی همچنین ضمن تایید جو سیاسی این روزها، تاکید کرد ارتش باید "یک سازمان غیرسیاسی" باقی بماند.

اظهارات فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا نخستین واکنش عمومی پنتاگون به اظهارات ترامپ در روز دوشنبه در یک نشست خبری مبارزاتی در کاخ سفید است که در آن وی گفت: "افراد برتر پنتاگون" احتمالاً "عاشق من نیستند" زیرا "آن‌ها هیچ کاری جز جنگیدن دوست ندارند تا به این ترتیب همه آن شرکت های شگفت انگیز سازنده بمب و هواپیماها و همه چیزهای دیگر را خشنود کنند.

این در حالی است که ترامپ در چهار سال حضور خود در کاخ سفید، علاوه بر افزایش بودجه نظامی آمریکا که در همه سخنرانی‌های تبلیغاتی خود به آن افتخار کرده، قراردادهای چند صد میلیارد دلاری با عربستان سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی، استرالیا و هند امضا کرده است.

پس از این اظهارات ترامپ، «مارک مدوز» رییس دفتر ترامپ در کاخ سفید تلاش کرد سخنان ترامپ را توضیح دهد و گفت: رییس جمهوری قصد ندارد هیچ ژنرال و یا حتی مارک اسپر وزیر دفاع را هدف قرار دهد. بلکه اظهارات وی متوجه مجتمع صنعتی نظامی بود.

وی افزود: رییس جمهوری در مورد یک چیز ثابت قدم است. او در مورد توقف جنگ‌های بی‌پایان قاطع بوده و به مبارزه با گروههای خاص جنگ طلب حاضر در واشنگتن ادامه خواهد داد.

به تازگی رسوایی ترامپ که به دلیل درز اطلاعاتی درباره اظهارات او در دیدار از یک گورستان سربازان مطرح شد جنجال تازه ای ایجاد کرد و این احتمال را تقویت کرد که از حمایت او نزد نظامیان آمریکایی کاسته شود.

نشریه آتلانتیک گزارشی از سفر دو سال پیش رئیس‌جمهوری آمریکا به فرانسه منتشر کرد و در آن به نقل از منابع ناشناس مدعی شد که دونالد ترامپ پیش از آنکه در پاریس از گورستان سربازان آمریکایی جان‌باخته در جنگ جهانی اول بازدید کند، آنان را «ساده‌لوح» و «بی‌عرضه» خوانده بود.

برخی دیگر از رسانه‌های آمریکایی نیز این خبر را تایید و جزییات بیشتری را درباره رویکرد توهین آمیز ترامپ به سربازان آمریکایی منتشر کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین