کد خبر: ۶۷۰۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) نوزدهم شهریور ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در جلسه هیات دولت با بیان اینکه کشور ما شرایط خاصی دارد، اظهار کرد : به لحاظ حساسیت های فرهنگی و دینی و همچنین حفاظت از جان مردم، و تحریم ها، شرایط ما با سایر کشورها متفاوت است و درباره بازگشایی ها شرایط ما را با سایر کشورها در همه زمینه ها مقایسه نکنند.

روحانی در بخش دیگری از صحبتهایش با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها تا جایی که توانسته‌ایم به واحدهای تولیدی صدمه دیده و مستأجران وام داده‌ایم، افزود: سهام عدالت را آزاد کرده‌ایم و فضای بورس را برای حضور مردم آماده کردیم. البته بورس فراز و نشیب دارد و نباید نگاه کوتاه مدت به آن داشت بلکه نگاه میان مدت و بلند مدت باید داشت. تأکید من به تمام مسئولان بورس هم این است که از سرمایه مردم مراقبت کرده و به برخی اجازه شیطنت ندهند.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت،‌ علی ربیعی سخنگوی دولت،‌ فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی با خبرنگاران را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

ربیعی مصوبات امروز جلسه هیات دولت را تشریح کرد

علی ربیعی سخنگوی دولت به ارائه گزارشی از مصوبات امروز جلسه هیات دولت پرداخت و گفت: مدتها بود که جایگاه داران سوخت از وضعیت دریافتی شان ناراضی بودند و درخواست افزایش دریافتی داشتند و در این زمینه نیز پیش از این انجمن صنفی آنها این مطالبه را مطرح کرده بود.

وی افزود: امروز دولت تصمیم گرفت که از ابتدای سال ۹۹ حق العمل فروش هر لیتر بنزین و نفت‌گاز را برای جایگاه داران به ترتیب ۲۲۵۰ و ۷۰۰ ریال تعیین کند؛ این افزایش قطعاً تاثیری در درآمد و دریافتی جایگاه داران خواهد داشت.

دولت در بورس دخالت نمی‌کند

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی معتقدند وضعیت فعلی بازار بورس نتیجه دخالت دولت بوده و نظرش در این زمینه، اظهار کرد: ما دخالت مستقیم نداریم. بر اساس قانون کسی که می‌تواند در این بازار دخالت کند حتی رییس بورس هم نیست بلکه شورای عالی بورس است که همه در آن حضور دارند از بخش خصوصی تا سایر بخش‌ها. بنابراین دولت دخالتی در بورس ندارد اما از سرمایه مردم صیانت می‌کند و باید مراقبت کند تا این سرمایه حفظ شود.

بعید می‌دانم خودروسازها دنبال دپو کردن باشند

جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت در واکنش به انتشار تصاویری از دپوی خودرو در شمال کشور گفت: خودروسازها می‌دانند این کار جرایم سنگینی دارد و بعید می‌دانم با هدف افزایش قیمت آن را انجام داده باشند ولی ما دستور دادیم موضوع را بررسی کنند و به مردم نتیجه کار را اطلاع می‌دهیم.

شرکت‌های دولتی و بخش عمومی موظفند ۲۵ درصد سهام خود را شناوری عرضه کنند

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی تاکید کرد: شرکت‌های دولتی و بخش عمومی موظف هستند تا ۲۵ درصد سهام خود را شناوری عرضه کنند.

وی درباره برنامه های دولت در زمینه تقویت بازار بورس و جلوگیری از استمرار روند نزولی بازار سرمایه گفت: شرایط بازار سرمایه و بورس متناسب با شرایط کلی اقتصاد است؛ ما دوره‌ رونق داشتیم و شرایط خوبی حاکم بود، اما چند هفته است که نوسان بازار سرمایه افزایش یافته است.

همچنین در جلسه امروز؛ هیات وزیران ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری طرح های مربوط تعیین کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین