کد خبر: ۶۷۰۵۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵

خبر بد برای ترامپ؛ دستیابی به واکسن کرونا، شاید وقتی دیگر

دکتر آنتونی فائوچی بلندپایه ترین کارشناس بیماری های عفونی آمریکا روز چهارشنبه ساخته شدن واکسن ویروس کرونا را تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) ناممکن دانست؛ خبری که می تواند برای دونالد ترامپ ناامید کننده باشد چرا که او منتظر بود از این موضوع برای تبلیغات انتخاباتی اش بهره ببرد.
خبر بد برای ترامپ؛ دستیابی به واکسن کرونا، شاید وقتی دیگر
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تارنمای بیزینس اینسایدر؛ فائوچی رئیس مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های عفونی آمریکا در حالی این مطلب را در مجمع ملی پژوهش های سلامت به صورت مجازی بیان کرد که این نهاد به تازگی در نامه ای از فرمانداران ایالات های این کشور درخواست کرده است آماده توزیع و کاربرد واکسن بالقوه ویروس کرونا تا پیش از تاریخ انتخابات ریاست جمهوری باشند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که یک یا چند واکسن احتمالی در حال ساخت موثر واقع و تا حدود پایان سال ۲۰۲۰ آماده کاربرد شود.

این پزشک بلندپایه بیماری های عفونی ایالات متحده در حالی این مطلب را بیان کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشورش به احتمال ساخته و آماده شدن بسیار زودتر واکسن پیش از روز برگزاری انتخابات که برای وی اهمیت بسیاری دارد، اشاره کرده و این آرزوی جاه طلبانه در نامه این نهاد به ایالت ها برای آمادگی توزیع واکسن تا اول نوامبر یعنی ۲ روز پیش از برگزاری انتخابات به صورت حضوری، بازتاب یافته است.

فائوچی گفته است که شاید واکسن تا پیش از انتخابات نوامبر آماده نشود که با آرزوی ترامپ برای آماده شدن واکسن تا پیش از تاریخ سوم نوامبر در تضاد قرار دارد.

به گفته فائوچی، تائید یک واکسن تا آن زمان غیرممکن نیست، اما بعید است که تا آن هنگام به پاسخی قطعی در برابر این ویروس دست یابیم.

گمانه زنی ها در باره موعد تائید واکسن، از هنگام انتشار نامه اخیر این مرکز به فرمانداران ایالت های آمریکا در باره فراهم کردن امکانات پشتیبانی و تدارکات برای توزیع واکسن تا اول نوامبر (11 آبان)، تقویت شده است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز؛ اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ، نام واکسن بالقوه ای را که پیش از موعد انتخابات ساخته و عرضه شود، با اقتباس از افسانه های مذهبی، جام مقدس نهاده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین