کد خبر: ۶۷۰۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۱۹ شهریور ۹۹/ شناسایی دو هزار و ۳۱۳ بیمار و ۱۲۷ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۲۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسید.

وضعیت کرونا در استان کرمانشاه

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۳۹ هزار و ۱۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود:تا کنون سه میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۴۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد:بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وضعیت کرونا در استان کرمانشاه

وی درباره وضعیت کرونا در استان کرمانشاه بیان کرد: در استان کرمانشاه از اسفند سال گذشته تا پایان اردیبهشت امسال نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان با یک شیب صعودی ملایم در حال امتداد بود که از اوایل خرداد امسال شاهد یک خیز شدید در موارد ابتلا و بستری در اغلب شهرستان‌های این استان بودیم. به طوری که در روزهای پایانی خرداد ماه و روزهای آغازین تیر ماه امسال تعداد موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

لاری افزود: با همکاری مردم استان کرمانشاه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تلاش‌های بی وقفه کادر بهداشت و درمان این استان و حمایت‌های اعضای ستاد استانی کرونا، از نیمه دوم تیر ماه شاهد روند کاهشی قابل توجه در موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب شهرستان‌های این استان هستیم که البته طی هفته‌های گذشته تا حدی از شدت این روند کاهشی کاسته شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر شهرستان سنقر در این استان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های پاوه و کنگاور در وضعیت هشدار بیماری کرونا قرار دارند.

میزان استفاده از ماسک در کرمانشاه

لاری اظهار کرد: میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان کرمانشاه در مراکز و اماکن عمومی ۶۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۷۰ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان اداره‌ها و سازمان‌های دولتی این استان ۹۵ درصد و میزان استفاده توسط متصدیان و شاغلان واحدهای صنفی و صنعتی ۷۵ درصد گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک توسط مردم استان کرمانشاه، شاهد تداوم روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری روزانه و خروج شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز و هشدار بیماری کرونا باشیم. فراموش نکنیم که هرگونه عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت توصیه‌های بهداشتی، زمینه‌ای را جهت خیز مجدد بیماری در این استان فراهم می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین