کد خبر: ۶۷۰۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
تبلیغات

تورنتو و لس آنجلس؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های سفر به دو شهر کلیدی آمریکای شمالی

مهمترین نکته در فرهنگ غذایی شهر‌های مهاجر پذیری مانند تورنتو و لس آنجلس اینست که به دلیل حضور طیف متنوعی از قومیت‌ها و ملیت‌ها از یک سو و رفت و آمد پیوسته گردشگران و بازرگانان از سوی دیگر، شما هر نوع خوراکی و هر نوع سبک غذایی را می‌توانید در این شهر ببینید.
آفتاب‌‌نیوز :

آمریکای شمالی به عنوان قاره‌ای سرسبز و در عین حال توسعه یافته و صنعتی شناخته می‌شود. بخش بزرگی از ثروت جهان در آمریکای شمالی و دو کشور کانادا و ایالات متحده آمریکا جای گرفته است. در این بین، برخی از شهر‌های این دو کشور به شهر‌هایی جذاب برای مهاجران و گردشگران تبدیل شده‌اند و هر ساله میلیون‌ها نفر با خرید بلیط هواپیما به این شهر‌ها سفر می‌کنند. تورنتو کانادا و لس آنجلس آمریکا دو تا از این شهر‌ها هستند که از جایگاه گردشگری بالایی برخوردارند و همچنین یکی از شهر‌های مقصد مهاجران از سرتاسر جهان هستند. اما چه چیزی این دو شهر را این اندازه محبوب کرده است؟ این نوشتار قرار است ضمن بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های تورنتو و لس آنجلس به شما بگوید به این موضوع بپردازد که چگونه سفری ارزان و بهینه به آن‌ها را تجربه کنیم؟

چرا تورنتو و لس آنجلس برای ایرانیان جذاب است؟

یکی از اهالی کشور‌های پرمتقاضی برای سفر و رزرو پرواز تهران تورنتو و بلیط هواپیما لس آنجلس، ایرانیان هستند. اما چرا ایرانیان اینقدر مایل به سفر به آمریکای شمالی و به طور خاص این دو شهر هستند؟ یکی از مهمترین دلایل این پدیده، مهاجرپذیر بودن دو شهر لس آنجلس و تورنتو است که موجب شده شمار زیادی از ایرانیان در این دو شهر در دو کشور اصلی آمریکای شمالی ساکن شوند. همین سکونت موجب رفت و آمد‌های بیشتر بین اقوام و خود این مهاجران بین دو کشور شده است. چه بسا سفر‌های ناشی از مهاجرت و ارتباط بین خانواده‌ها بسیار پرجمعیت‌تر و پرتکرارتر از سفر‌های گردشگرانه و توریستی است.

تورنتو و لس آنجلس؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های سفر به دو شهر کلیدی آمریکای شمالی

اما اینکه چرا ایرانیان این دو شهر را برای مهاجرت و سفر انتخاب می‌کنند خود دلایل دیگری دارد. نخست اینکه این شهرها، اقتصاد‌های بزرگ و پویا با موقعیت‌های شغلی پرشمار و متنوع دارند. مساله دیگر آب و هوا و اقلیم است. ایرانیان بیشتر ساکن مناطق گرمسیر و آفتابگیر هستند. از همین رو نقاط شمالی قاره آمریکای شمالی که زمستان‌های طولانی دارد، برای ایرانیان گاه دشوار است. اما شهر‌های جنوبی‌تری مانند تورنتو آب و هوای مطبوع تری دارند. لس آنجلس حتی آب و هوایش گرمسیری‌تر هم هست و بیشتر حس خانه را به ایرانیان القا می‌کند.

نکاتی درباره سفر اقتصادی به لس آنجلس و تورنتو

دو کشور کانادا و آمریکا از دلار استفاده می‌کنند، اما دو دلار متفاوت! دلار کانادا و دلار آمریکا از ارز‌های نسبتا گران هستند و دلار کانادا گرانتر از دلار آمریکا هم هست. پس برای هزینه‌های خود در این شهر‌ها باید بسیار هوشندانه عمل کنید. از پیدا کردن رستوران‌های ارزان قیمت تا هاستل‌ها و اقامتگاه‌های کم ستاره تر.

سیستم حمل و نقل عمومی لس آنجلس و تورنتو در مجموع نسبتا خوب و گسترده هستند و در مقابل، هزینه تاکسی بالاست. پس حتما کارت الکترونیکی استفاده از شبکه عمومی این دو شهر را به محض ورود دریافت کنید و به کمک آن در شهر تردد کنید.

فاصله ایران تا کانادا و آمریکا زیاد است و بلیط هواپیما لس انجلس یا پرواز تهران تورنتو از گرانترین اقلام سفر به شمار می‌روند. بنا بر این پیدا کردن ارزانترین بلیط هواپیما، اهمیت زیادی در صرفه جویی و مدیریت هزینه‌های سفر شما دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن ارزانترین بلیط هواپیما خارجی به مقصد این دو شهر، به جای گشتن در بین صد‌ها سایت مختلف، از موتور جستجو تخصصی بلیط هواپیما یعنی سفرمارکت استفاده کنید تا بتوانید با کمترین و ارزانترین قیمت، بلیط پرواز مورد نظرتان را بیابید.

مقایسه جاذبه‌های طبیعی لس آنجلس و تورنتو

لس آنجلس نسبت به تورنتو، شهر جنوبی‌تر و گرم تری است و البته میانگین بارش‌های کمتری دارد. از همین رو، تورنتو شهر سرسبزتر و جنگلی تری نسبت به لس آنجلس است. مهمترین جاذبه تورنتو دریاچه اونتاریو است که مرز میان این کشور و ایالات متحده هم به شمار می‌رود. به جز این دریاچه و جزایر درون آن، کوهستان ها، دریاچه‌ها و مناطق طبیعی دیگری هم در پیرامون این شهر قرار دارد. پارک خلیج هامبر، پارک طبیعی الورا جرج و دریاچه و قله وبستر از این جمله هستند. البته در درون شهر هم می‌توانید از‌های پارک بزرگ شهر دیدن کنید. در بازدید از حومه شهر و مناطق باز در تورنتو و کشور کانادا، مراقب خرس‌های گریزلی باشید!

تورنتو و لس آنجلس؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های سفر به دو شهر کلیدی آمریکای شمالی

اما لس آنجلس جاذبه‌های کمی گرم و خشک دارد و باید در بازدید از آن‌ها کرم ضد آفتاب، کلاه لبه دار و آب آشامیدنی داشته باشید. پارک طبیعی رانیون کنیون، پارک ایالتی ویل راجر و پارک ایالتی توپانگا از این جمله هستند. البته لس آنجلس هم دارای سواحل گرم و آفتابگیر است و هم در محدوده شهری پارک‌های زیادی دارد. ولی در بازدید از محیط‌های طبیعی لس آنجلس بیشتر باید مراقب مار‌ها باشید.

مقایسه دیدنی‌ها و تفریحات تورنتو و لس آنجلس

این دو شهر بزرگ، با ثروت فزاینده و سرمایه گذاری، دارای تفریحات و سرگرمی‌ها و دیدنی‌های متنوعی برای گردشگران و ساکنانشان هستند. مخصوصا لس آنجلس به دلیل میزبانی از هالیوود، قلب صنعت فیلمسازی جهان، به صورت شهری لوکس و تفریحی طراحی شده است و شکل گرفته است. در مقام مقایسه، تورنتو سرسبز با طبیعت جذاب و دلپذیر است. اما لس آنجلس سرگرم کننده و لذت بخش است. تورنتو دارای آکواریوم، شهربازی، شمار زیادی موزه و گالری هنری است. در مقابل لس آنجلس با ساحل مشهور سامنتا مونیکا و سواحل دیگرش مانند ساحل ویل راجرز شناخته می‌شود. به همین دلیل لس آنجلس محل تفریحات گرمسیری برای اهالی ایالت کالیفرنیا و کل آمریکا به شمار می‌رود. همچنین نمی‌توان از دیزنی لند عظیم لس آنجلس، پیاده رو جهانی هالیوود و پارک آبی و باغ وحش این شهر هم یاد نکرد.

غذا‌ها و خوردنی‌های محبوب این دو شهر

مهمترین نکته در فرهنگ غذایی شهر‌های مهاجر پذیری مانند تورنتو و لس آنجلس اینست که به دلیل حضور طیف متنوعی از قومیت‌ها و ملیت‌ها از یک سو و رفت و آمد پیوسته گردشگران و بازرگانان از سوی دیگر، شما هر نوع خوراکی و هر نوع سبک غذایی را می‌توانید در این شهر ببینید. از غذا‌های شرقی مانند خوراک‌های چینی و تایلندی گرفته تا خوراک‌های اروپایی و آمریکای جنوبی. اما سبک غالب غذایی آمریکای شمالی، از گوشت قرمز و فرآورده‌های آن بسیار استفاده می‌کند. اما این بدان معنا نیست که اگر گیاهخوار باشید، شرایط بدی خواهید داشت. رستوران‌های متعدد گیاهخواری هم در سرتاسر هر دو شهر دایر هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
2
نویسنده اطلاعات درست و غلط را باهم قاطی کرده و اینجا نوشته .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین