کد خبر: ۶۷۰۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

وعده حناچی برای احداث کاخ جشنواره‌های سینمایی

شهردار تهران در اولین دوره مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی، برای احداث کاخ اختصاصی جشنواره‌های سینمایی اعلام آمادگی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

اولین دوره مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی به‌عنوان یکی از بخش‌های جنبی سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان، مرضیه برومند، علی نصیریان، حامد بهداد، فاطمه معتمدآریا، رضا میرکریمی، کمال تبریزی، غلامرضا موسوی، نرگس آبیار، محمدحسین قاسمی، سعید روستایی، نوید محمدزاده، سروش صحت، حسام نواب‌صفوی جمعه ۲۱ شهریور ماه همزمان با «روز ملی سینما» در باغ هنر برگزار شد.

پیروز حناچی شهردار تهران در این مراسم در سخنانی وعده احداث کاخ اختصاصی جشنواره‌های سینمایی را خطاب به وزیر ارشاد و سینماگران حاضر در مراسم مطرح کرد.

وعده حناچی برای احداث کاخ جشنواره‌های سینمایی

 شهردار تهران با تبریک ۱۲۰ سالگی سینمای ایران بیان کرد: اگر بخواهیم درباره جایگاه هنر معاصر در ایران صحبت کنیم، هنر سینما یکی از مهم‌ترین شاخه‌های آن است. ما نیز در شهرداری تهران تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که این هنر مناسب‌تر و با شرایطی مهیاتر از قبل پیش رود. عهد ما با مردم، شورای شهر و قولی که به آن‌ها داده بودیم، همین بوده و هست و خواهد ماند.

وی درباره ظرفیت‌های شهرداری برای سینما توضیح داد: فضای باغ هنر از ظرفیت‌هایی است که به تازگی در تپه‌های عباس‌آباد ایجاد شده است. ما باز هم زمینه‌هایی ایجاد خواهیم کرد تا سینمای ایران پویاتر به فعالیت خود ادامه دهد.

شهردار تهران در پایان صحبت‌هایش، خبر خوبی را برای سینماگران ایران اینگونه اعلام کرد: همین جا در حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی قول می‌دهم که شهرداری تهران شرایط ساخته شدن کاخ جشنواره‌های سینمایی را فراهم کند.

فاطمه معتمدآریا از سینماگران حاضر در این مراسم نیز گفت: «از جناب شهردار و همکارانشان در بخش مدیریت شهری تشکر ویژه می‌کنم؛ بخشندگی بسیاری درباره فرهنگ و هنر این روزگار به ویژه سینما داشته‌اند. شهرداری مسئول اتفاقات یک شهر است و جدا از انتظارات شهروندان درباره سلامت شهر، سلامت روان مردم و شهروندان نیز بر عهده شهرداری است. این ارتباط نزدیک شهرداری با سینما، تئاتر و موسیقی بسیار مطلوب است و امیدوارم تا پیش از این همه چیز به پایان برسد، ما به نتایج مثبتی با شهرداری برسیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین