کد خبر: ۶۷۰۹۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

تسلیت شخصیت‌های مذهبی و سیاسی در پی درگذشت آیت‌الله یوسف صانعی

شخصیت‌های مذهبی و سیاسی کشور در پیام‌هایی جداگانه درگذشت آیت‌الله‌ یوسف صانعی، از مراجع تقلید و استاد درس خارج حوزه علمیه را تسلیت گفتند.
آفتاب‌‌نیوز :

رهبر انقلاب، رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه با صدور پیام‌های جداگانه، درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفتند.

همچنین سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق در پیامی خطاب به حجت‌الاسلام حسن صانعی برادر ایشان، نوشت: «رحلت عالم جلیل‌القدر، مرجع روشن‌بین و فقیه پارسا، آیت‌الله‌العظمی حضرت حاج‌آقا یوسف صانعی رضوان‌الله علیه که عمر شریف و پربرکت خود را صرف اعتلای کلمه‌الله و شناخت و شناساندن معارف اهل‌البیت علیهم‌السلام و دفاع از آرمان‌های والای انقلاب و حقوق و عزت مردم کرد خسارتی است بسیار بزرگ که تنها لطف و عنایت ویژه حضرت حق می‌تواند آن را جبران کند. من این مصیبت را به جناب‌عالی، بیت شریف صانعی و خانواده شریف و بزرگوار آن مرحوم و بستگان داغدار و به همه یاران، شاگردان و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه حضرت حق جل و علا برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسئلت می‌کنم».

تسلیت شخصیت‌های مذهبی و سیاسی در پی درگذشت آیت‌الله یوسف صانعی

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفت و نوشت: «مجاهدت‌های عالمانه،‌ اجتهادهای شجاعانه و حضور مؤثر در تمامی صحنه‌های حساس انقلاب اسلامی، از عضویت در شورای نگهبان تا مسئولیت دادستانی کل کشور و از دوران مبارزه و پیروزی تاکنون از ویژگی‌های ممتاز این عالم وارسته بود. آن مرجع فقید همیشه و همه‌ جا شیفته و مدافع اندیشه‌های راه‌گشای امام راحل بود و نسبت به دردها و رنج‌های اقشار مختلف مردم حساس و به مسائل زمانه و جامعه خود آشنا بود. ضایعه بزرگ فقدان این فقیه نواندیش را به مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه، شاگردان و بستگان به‌ویژه بیت مکرم ایشان و برادر گرامی‌شان آیت‌الله شیخ حسن صانعی و به عموم ملت ایران صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن عالم جلیل‌القدر رحمت و رضوان واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان ارجمند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم».

آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌بجنوردی، عضو مجمع روحانیون مبارز نیز در پیامی از ایشان به‌عنوان «فقیه نوآور» یاد کرد.

همچنین حجت‌الاسلام حسن خمینی حجت‌الاسلام احمد منتظری فرزند آیت‌الله منتظری، محمدجواد ظريف وزيرخارجه، آیت‌الله محمد موسوی‌خوئینی‌ها، عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز، حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای، علی‌اکبر محتشمی‌پور دبیر کل سابق کنفرانس حمایت از قدس، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، محسن هاشمی رئیس شورای شهر، حزب اعتماد ملی، حزب جوانان ایران اسلامی، حزب ندای ایرانیان و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و... در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفتند.

حزب مردم‌سالاری نیز در پیامی ارتحال آیت‌الله صانعی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: «بی‌شک ملت فهیم ایران هرگز مجاهدت‌های خالصانه و فداکاری‌های شجاعانه ایشان را چه در دوران مبارزات ضد رژیم ستمشاهی و چه در مسئولیت‌هایی همچون عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان و دادستانی کل کشور و چه در دورانی که مورد برخی بی‌مهری‌ها در اواخر عمر شریف قرار گرفت فراموش نخواهد کرد و ایشان را همواره طلایه‌دار دفاع از «حق‌الناس» و شخصیتی که هیچ‌گاه مصلحت‌سنجی‌های عافیت‌طلبانه را بر جلب رضایت حضرت باری‌تعالی ترجیح نداد، می‌شناختند... . ساده‌زیستی و بی‌اعتنایی به مادیات و پارسایی و تواضع و وارستگی و اخلاص بی‌نظیر ایشان قطعا همواره در خاطره نسل‌های آشنا به آن فقیه دوست‌داشتنی باقی خواهد ماند».

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
7
ایشان تا زمانی که عمرشان به دنیا بود . کسی جرات آوردن اسمشان را هم نداشت حالا بزرگ و کوچک ارادت میورزند
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
صدا و سیما آنقدر مرد نبود و یک مرد در آنجا نبود که خبر ارتحال ایشان را در شبکه خبر بزند. خدا رحمتش کنه یه حرف زد که خیلی مردونگی توش بود. در یک سخنرانی گفت ما نوکر و نانخور مردم هستیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین