کد خبر: ۶۷۰۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

چرا کارت سوخت موتورسیکلت برای خودرو صادر می شود؟

روی برخی از کارت های سوخت خودروهای صادر شده از سوی شرکت پخش فراورده های نفتی عبارت کارت هوشمند سوخت موتور سیکلت ویا کامیون درج شده که طبق گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی این مساله مشکلی را برای مالکان خودرو ایجاد نمی کند.
آفتاب‌‌نیوز :

فاطمه کاهی در خصوص چرایی این مساله اظهار کرد: این کارتها ممکن است تفاوتی از لحاظ رنگ و آرت ورک یعنی طرح روی کارت باهم داشته باشند ولی تفاوتی از لحاظ کاربردشان در آنها نیست ونیاز نیست که افراد بعد از دریافت کارت سوخت اقدامی انجام دهند.

وی با بیان اینکه از تعداد ۲۷ میلیون کارت صادرشده تنها ممکن است برای کمتر از یک درصد از کارت های سوخت این اتفاق افتاده باشد، تصریح کرد: مساله مهم اطلاعات درج شده به صورت لیزری در پشت کارت سوخت است که اگر با کارت خودرو تطابق داشته باشه هیچ مشکلی وجود ندارد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی علت این مساله را بخاطر لجستیک کارت سوخت دانست و افزود: این موضوع مشکلی را برای افراد ایجاد نمی کند و نیازی به انجام هیچ اقدامی نیست و افراد به راحتی می توانند از همان کارت سوخت استفاده کنند.

کاهی همچنین درباره تاخیر پیش آمده برای صدور کارتهای سوخت، اظهار کرد: در شرایط فعلی حداکثر زمانی که برای صدور کارت سوخت درنظر گرفته شده حدود سه ماه است.

وی با تاکید بر اینکه تنها در حوزه بنزین کارت سوخت صادر نمی شود و در بخش گازوییل نیز کارت سوخت صادر می کنیم، تصریح کرد: گازوییل به دلیل اینکه عمدتا مربوط به خودروهای همگانی است و طبیعتا در حمل و نقل نقش مهمی دارد لذا کمترین زمان را برای صدور کارت این نوع خودروها اختصاص می دهیم.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی افزود: صدور کارت سوخت بخش خودروهای عمومی گازوییلی زیر ۲۰ روز صادر و ارسال می شود و هیچ تاخیری نیز تا کنون به وجود نیامده، در حوزه بنزین نیز اولویت بندی صورت گرفته به گونه ای که خودروهای عمومی و وانت بارها کمتر از یک ماه کارت سوخت خود را دریافت کردند.

کاهی با اشاره به بخش خودروهای شخصی و موتورسیکلتها نیز گفت: تاخیر به وجود آمده در این بخش بوده که علت آن نیز شیوع ویروس کرونا است، تعهدی که وزارت نفت برای صدور کارت سوخت دارد، حدود دو ماه بوده و من گمان میکنم که تا مهرماه به حالت عادی بازگردیم و بتوانیم طی دو ماه کارت سوخت متقاضیان را صادر کنیم.

کاهی در پاسخ به سوالی که آیا نیاز است فرد حتما کارت سوخت را به نام خود کند؟ گفت: اطلاعاتی که در تراشه کارت سوخت درج شده مربوط به خودرو بوده اما اطلاعاتی که روی کارت نوشته شده مربوط به مالکی است که هنگام صدور کارت مالک خودرو بوده است و نیازی به تغییر نام آن نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین