کد خبر: ۶۷۱۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶

رئیس‌جمهوری عراق انتخابات آینده سرنوشت‌ساز و مهم است

رئیس‌جمهوری عراق امروز، یکشنبه در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در مقر اقامتش در سلیمانیه گفت: انتخابات آینده سرنوشت ساز بوده و باید طرح نقشه برای اجرای انتخابات پیگیری شود.
رئیس‌جمهوری عراق انتخابات آینده سرنوشت‌ساز و مهم است
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق در مقر اقامتش با جنین هنیس-پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل بعد از بازگشتش از نجف در پی دیدار با مرجع عالیقدر شیعیان ملاقات کرد.

برهم صالح در دیدار با پلاسخارت بر حمایت از بیانیه این مرجع عالیقدر درباره لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی که قرار است سال آینده میلادی برگزار شود، تاکید کرد.

دفتر ریاست‌جمهوری عراق افزود، صالح گفت، باید شروط لازم فراهم شود تا انتخابات با نتایج معتبر و قابل اعتماد همراه باشد. باید برنامه دولتی در راستای اجرای عدالت اجتماعی، پیگرد مجرمان، مبارزه با فساد، تقویت عملکرد نیروهای امنیتی و اعمال حاکمیت دولت و انحصار سلاح به دست دولت اجرا شود.

رئیس‌جمهوری عراق تاکید کرد: باید طرح نقشه برگزاری انتخابات دنبال شود از این رو اولا باید قانون انتخابات عادلانه تصویب شود تا تضمین کننده نمایندگی واقعی همه عراقی‌ها و منعکس کننده اراده آزاد آنها در انتخاب نمایندگان‌شان بدور از تاثیرات و فشارها باشد تا نتایج انتخابات متناسب با اراده ملی به سمت تغییر و ایمان کامل به نمایندگی‌شان در دولت و پارلمان رقم بخورند.

صالح افزود، مرحله دوم و مهمتر در اعمال نهایت شفافیت در شمارش آرا و لزوم اتخاذ تدابیر قاطع برای منع وقوع تقلب و بازی با نتایج انتخابات است.

رئیس‌جمهوری عراق تاکید کرد: انتخابات آینده مهم و سرنوشت ساز است و بعد از تظاهرات مردمی با مطالبه اصلاح و تغییر صورت می‌گیرد و رای گیری آینده باید در راستای پاسخ‌گویی واقعی به افکار عمومی و مستلزمات زندگی سیاسی و خدماتی درخور عراقی‌ها بوده و روند سیاسی در تحقق اصلاحات مورد نظر باشد.

در بیانیه ریاست‌جمهوری عراق بر اهمیت تضمین فرصت مشارکت در انتخابات برای همه عراقی‌ها از هر طایفه‌ای و تعیین تکلیف مسائل لاینحل و ایجاد نیازهای قانونی و اداری برای مشارکت آوارگان و مهاجران و غیره تاکید شد.

او بر اهمیت هماهنگی هیئت سازمان ملل با کمیسیون انتخابات در نظارت مراحل رای‌گیری به شکلی در جهت برآورده شدن نیازهای شفافیت و اراده و تقویت اعتماد و اطمینان خاطر آوارگان باشد، تاکید کرد.

پیشتر پلاسخارت در دیدار با سیستانی موضوع انتخابات و زمان برگزاری آن در زمان مقرر و گشودن پرونده‌های فساد مطرح کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین