کد خبر: ۶۷۱۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸

ترکیه و انگلیس درمدیترانه رزمایش برگزار کردند

وزارت دفاع ترکیه در حالی از انجام رزمایش با انگلیس در دریای مدیترانه خبر داده که روز به روز بر دامنه تنش‌ها در این منطقه حیاتی افزوده می‌شود.
ترکیه و انگلیس درمدیترانه رزمایش برگزار کردند
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع ترکیه از برگزاری یک رزمایش با اهداف آموزشی با نیروی دریایی انگلیس در شرق دریای مدیترانه خبرداد.

به نوشته وبگاه «احوال»، در بیانیه وزارت دفاع ترکیه بدین منظور آمده است: «ناوشکن "اچ ام اس آرگیل" و ناوچه «تی سی جی گرسان" روز شنبه در دریای مدیترانه رزمایشی برگزار کردند.»

وزارت دفاع ترکیه توضیحات بیشتری در زمینه مکان دقیق این رزمایش ونوع سلاحهای بکار رفته در آن نداده است.

این رزمایش در حالی انجام می‌شود که تنش بین ترکیه و چندین کشور دیگر از جمله مصر، فرانسه ، یونان و قبرس در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله درگیری در لیبی رقابت بر سر حقوق اکتشاف هیدروکربن‌ها و جاه طلبی های دریایی ترکیه افزایش یافته است. نیروی دریایی مصر، فرانسه و ایالات متحده در اواخر ماه ژوئن همزمان با افزایش تنش با ترکیه در منطقه ، رزمایش مشترکی را با نیروی دریایی یونان در مدیترانه انجام دادند.

این در حالی است که نخست وزیر یونان روز یکشنبه گفت بازگشت کشتی تحقیقاتی ترکیه به پایگاه خود در جنوب این کشور، اولین گام مثبت برای کاهش تنش با آنکارا بر سر منابع طبیعی دریایی است. «کریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان در جمع خبرنگاران در این باره گفت: «بازگشت کشتی "اروک ریس" ترکیه اولین قدم مثبت است ،امیدوارم تداوم وجود داشته باشد. ما میخواهیم با ترکیه گفت وگو کنیم اما بدون اقدام تحریک کننده.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین