کد خبر: ۶۷۱۰۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

هدف پنهان صهیونیست‌ها از رابطه با بحرین

هنوز چند روزی از اعلام عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم اشغالگر قدس نگذشته است که رهبران این کشور ۷۷۸ کیلومتری حاشیه خلیج‌فارس با انتقادات شدیدی در داخل و خارج از این کشور مواجه شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

در داخل بحرین گروه‌های مختلف این کشور به اعتراض و انتقاد از حاکمان دیکتاتور خود پرداخته‌اند و برخلاف ادعای وزیر خارجه این کشور، در چند روز گذشته اعتراضات همچنان ادامه دارد. در فضای بیرونی بحرین هم تحلیلگران مشهور دنیای عرب به افشاگری درباره ابعاد مختلف این سازش ذلت‌بار پرداخته‌اند و در این میان رسانه‌های صهیونیستی هم اخبار درونی رهبران عرب و نقش افرادی مثل بن‌سلمان در پروژه عادی‌سازی روابط را منتشر کرده‌اند.

در همین ارتباط دکتر سعدالله زارعی، کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مساله توافق بحرین و رژیم صهیونیستی در ظاهر با اهدافی مثل امنیت منطقه‌ای و توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری مطرح شده است اما در باطن این توافقات و آشکارسازی روابط باید به مساله مهم‌تری اشاره کرد که در ادبیات رژیم صهیونیستی از آن با عنوان «تهوید» یاد می‌شود. این انگاره به معنای توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی و یهودی‌سازی حاشیه جنوبی خلیج‌فارس است. از این جهت بسیار ضروری است مردم کشورهای عربی بویژه در امارات و بحرین نسبت به این تحولات بیشترین حساسیت را از خود نشان دهند. اگر پیش از آشکارسازی این روابط، نهادهای وابسته به رژیم صهیونیستی در بحرین و امارات در قالب شرکت‌های تجاری و اقتصادی فعالیت داشتند، از این پس شاهد تحولات فرهنگی و اقداماتی هستیم که عملا مفاهیم ارزشی اعراب را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. از سوی دیگر آنچه برای جریان مقاومت مبرهن است، همراستا بودن حضور رژیم صهیونیستی با ناامنی در منطقه خلیج‌فارس است و از این رو وقتی بحرین به عنوان یک کشور با آرزوی تامین امنیت منطقه، یک رژیم جنایتکار را از خارج از منطقه وارد خلیج‌فارس کرده، در عمل خود را به عنوان متحد این دشمن معرفی کرده است. لذا گزینه تامین امنیت در لوای معاهده با صهیونیست‌ها منتفی است. آنچه مسلم است جریان مقاومت بین روابط دیپلماتیک ظاهری و روابط دیپلماتیک کیفی تفاوت قائل است و از این رو به نظر می‌رسد بحرین و امارات باید نگران سردی روابط خود با کشورهای منطقه و تبعات حتمی آن باشند.

منبع: وطن امروز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین