کد خبر: ۶۷۱۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

نتانیاهو در رأس هیأتی وارد واشنگتن شد

منابع محلی گزارش دادند که هواپیمای حامل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و هیأت همراه او امروز (دوشنبه) در واشنگتن فرود آمده است.
نتانیاهو در رأس هیأتی وارد واشنگتن شد
آفتاب‌‌نیوز :

 هواپیمای نتانیاهو در پایگاه هوایی «اندروز» به زمین نشسته و این هیأت فردا (سه‌شنبه) در مراسم امضای توافق سازش با امارات عربی متحده در کاخ سفید حاضر می‌شود.

به گزارش جروزالم‌پست، چهار هفته قبل بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت ترامپ، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و نتانیاهو به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

وز جمعه بود که رئیس‌جمهور آمریکا، توافق بحرین و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط بین خود را اعلام کرد و در این رابطه بیانیه مشترک سه‌جانبه‌ای منتشر شد.

اعلام این توافق کمتر از یک ماه از اعلام توافق مشابه بین امارات و رژیم اشغالگر قدس صورت گرفت. ناظران و تحلیلگران منطقه معتقدند که محال است این توافق بدون چراغ سبز عربستان سعودی و رضایت این کشور حاصل شود.

به رغم استقبال از این توافق در سطح مقامات عربی منطقه، مردم بحرین، گروه‌های فلسطینی از مقاومت گرفته تا تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس و نهادهای مستقل در کشورهای عربی، دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن این توافق را محکوم کرده‌اند.

چند روز پیش نیز مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به یک شبکه تلویزیونی گفتند که کشورهای عربی متعددی برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو صف کشیده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین