کد خبر: ۶۷۱۱۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

کاهش ۵ تا ۱۳ میلیون تومانی قیمت خودرو

بررسی میدانی از بازار خودروی پایتخت، حاکی از افت پنج تا ۱۳ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی طی یک هفته گذشته است، هر دستگاه خودروی پراید ۱۳۱ امروز به بهای ۹۲ میلیون تومان فروخته شد.
آفتاب‌‌نیوز :

کارشناسان می‌گویند از حدود دوشنبه هفته پیش (۱۷ شهریورماه) بازار خودرو آرام شده و قیمت‌ها سیر نزولی گرفته است.

به اعتقاد آنان، قیمت‌های کنونی خودروها کاذب است و به‌ویژه افرادی که خودرو در اختیار دارند، قیمت‌های سلیقه‌ای، غیرواقعی و بالا به مشتریان اعلام می‌کنند. این در حالی است که در عمل از خریدار واقعی هیچ خبری نیست.

کاهش ۵ تا ۱۳ میلیون تومانی قیمت خودرو

امروز در مقایسه با هفته گذشته هر دستگاه تیبا صندوق‌دار و ساینا از ۱۱۰ میلیون تومان به ۱۰۵ میلیون تومان، سمند ال. ایکس با کاهش ۶ میلیون تومانی به ۱۶۰ میلیون تومان و هایما اس۷ ایران‌خودرو با افت ۱۳ میلیون تومانی به ۶۲۰ میلیون تومان کاهش یافتند.

برخی نمایشگاه‌داران با تاکید بر اینکه مشتریان نباید به هیچ وجه به شبکه‌های مجازی در اعلام قیمت‌ها توجه کنند، معتقدند اگر مشتریان حوصله به خرج داده و گشت بیشتری در بازار بزنند، می‌توانند خودروی مد نظر خود را با چانه‌زنی به قیمت‌های مناسب‌تری خریداری کنند.

در این زمینه، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت می‌گوید: این اتحادیه هیچ‌گاه قیمت بازاری خودروها را اعلام نمی‌کند، اما به دفعات دیده شده که برخی سایت‌ها قیمت‌های دلخواه خود را به نقل از این اتحادیه منتشر می‌کنند.

«سعید موتمنی» تاکیدکرد: حتی با وجود برداشته شدن قیمت از سوی برخی سایت‌ها نظیر دیوار، باما و غیره، اما در عمل شاهدیم گروه‌هایی از افراد برای به‌هم ریختن بازار، به صورت هماهنگ اقدام به قیمت‌سازی در کانال‌های تلگرامی، واتساپی، اینستاگرامی و غیره کرده و در سطح وسیع منتشر می‌کنند و مشتریان بی‌خبر از همه جا، همین قیمت‌ها را مبنا قرار می‌دهند.

وی خواستار آن شد که افراد هیچ وقت به قیمت‌های موجود در سایت‌ها اعتماد نکنند.

موتمنی تاکیدکرد: ‌وقتی سقف قیمتی بر خودروها نباشد، هر کس حرفی زده و قیمتی ارائه می‌کند، به‌طور نمونه روز گذشته برای یک مدل مزدا ۳، چهار قیمت متفاوت از ۹۰۰ تا ۹۸۰ میلیون تومان وجود داشت و تفاوت ۸۰ میلیون تومانی بسیار عجیب است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
0
خبر و تیتر آن کاملا دروغ هستند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین